اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاهی از آثار نقاشان فرانسوی در تیت بریتانیا

 

 

نماشگاهی از آثار نقاشان فرانسوی که در سال‌های دهه ۱۸۷۰ میلادی به انگلستان کوچ کرده بودند در مجموعه هنری تیت بریتانیا (Tate Britain) لندن بر پا شد. مونه، تیسو و پیسارو از جمله هنرمندان فرانسوی هستند که در آن زمان به دلیل وقوع جنگ میان فرانسه و پروس و دوره کمون پاریس، به بریتانیا مهاجرت کرده بودند.


استل لووات، منتقد هنری بریتانیایی می‌گوید: «در پاریس آنها بیشتر کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه را کار می‌کردند، اما وقتی اینجا آمدند بیشتر دوست داشتند معماری زیبای اطراف وست مینستر، سنت پل و بیگ بن و نیز مهی که دور آنها را فرا گرفته ترسیم کنند. آنها به رنگ علاقه داشتند و دنیایی را که می‌دیدند با رنگ تغییر می‌دادند.»

 

آثار ماندگار این هنرمندان جنگزده و امپرسیونیست فرانسوی مربوط به زمانی است که آنها در لندن از کارهای یکدیگر تأثیر گرفته و بر سبک نقاشی کشور میزبان نیز اثر گذاشتند.

 

این نمایشگاه که «ای» (EY) نام دارد و برخی آثار هنرمندان فرانسوی در تبعید بین سال‌های ۱۸۷۰ تا ۱۹۰۴ را نشان می‌دهد، نخستین نمایشگاه مشترک از آثار نقاشان فرانسوی و بریتانیایی در آن دوره بحرانی از تاریخ اروپاست. این آثار که بیشتر ملهم از فرهنگ، سنت‌ها و زندگی اجتماعی بریتانیاست، تصاویر دل‌انگیزی از لندن را از نگاه پدیدآورندگان فرانسوی آنها متجلی می‌سازد.

 

آثاری از دالو، سیسلی، درن و لوگرو نیز در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما