اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برپایی نمایشگاهی از نقاشی‌های رز وایلی در لندن

 

 

زمستان امسال، گالری سرپنتین آثار هنرمند تحسین شده بریتانیایی، رز وایلی(متولد ۱۹۳۴)، را ارائه می‌کند.


وایلی الهامات خود برای نقاشی‌های جذابش را در میان برخوردهای روزانه و منابع متعدد دیگری، از تاریخ هنر، سینما، کتاب‌های مصور و جهان طبیعت تا اخبار، حکایات شفاهی، داستان افراد مشهور و ورزش می‌یابد. این موضوعات می‌تواند صحنه‌ای از فیلم «بیل را بکش» تارانتینو باشد، یا سلف‌پرتره‌ای از خودش در حال خوردن بیسکویت شکلاتی، برچسب شیشه روغن زیتون، یا یک مسابقه فوتبال. نمایشگاه «کواک کواک» شامل نقاشی‌هایی از اواخر دهه ۱۹۹۰ تا امروز است که برخی متاثر از هاید پارک و باغ‌های کِنسینگتون هستند.

 

یکی از کارها، بر اساس خاطرات کودکی وایلی، چشم‌انداز پارک را به تصویر می‌کشد؛ سگ‌ها، اردک‌ها، دریاچه سرپنتین، و همچنین ساختمان اصلی و بخش‌های اضافه شده به گالری با طراحی زاها حدید، به همراه جنگنده‌های اسپیتفایر و مسرشمیت که در آسمان در حال جنگند. عنوان نمایشگاه به صورت مشابهی هم به مکان و همچنین به ack-ack، اصطلاحی برای نامیدن یکی از توپخانه‌های ضد هوایی در جنگ جهانی دوم، مرتبط است. وایلی اغلب از میان فیلتر خاطره و خیال نقاشی می‌کند، و از متن برای تقویت حقایق و خاطرات بهره می‌گیرد و با قرار دادن قطعات جدید بوم روی تصاویر، همانند یک کلاژ، آنها را ویرایش می‌کند.

 

گاهی، ترکیب‌بندی نقاشی‌های او متاثر از تکنیک‌های سینمایی است؛ همانند اثر «نشسته بر نیمکت با  حاشیه» که بر اساس فیلم «بازگشت» از پدرو آلمودوار اجرا شده است. نقاشی‌های وایلی آکنده از شوخ‌طبعی هستند، آنها بی‌پروا، متحرک و پر انرژی‌اند، و چشم‌اندازهای جدیدی از جهان و انبوه تصاویری که که حافظه فرهنگی جمعی ما را می‌سازند، ارائه می‌دهند. رز وایلی در مدارس هنر فولک‌استون و داوِر، و رویال کاج تحصیل کرده است. وی جوایزی از جمله جایزه جان مورز را کسب کرده و از اعضای رویال آکادمی است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما