اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

درباره نگاه انسانی و بشردوستانه هنرمند مشهور SWOON

 

 

گالری Danysz برای نخستین بار در آسیا نگاه انسانی و بشردوستانه هنرمند مشهور SWOON _ با نام اصلی کلدونیا کری_ را طی نمایشگاهی مورد توجه قرار می‌دهد. SWOON که این روزها به عنوان یکی از مهم‌ترین هنرمندان خیابانی شناخته می‌شود، اولین کارهایش را بر دیوارهای بروکلین می‌چسباند.


از همان ابتدا اشکال و پیکره‌های بریده شده از کاغذ و پلی‌استر او برای ظرافت و جزییات زیادشان برجسته بودند. SWOON که در فلوریدا بزرگ شده است، در ۱۹ سالگی به نیویورک رفت تا در انستیتو پرت به تحصیل هنر بپردازد. او دیوارهای بروکلین را تسخیر کرد و هنرش به زودی در سراسر جهان دیده شد. وی جنبه ناپایدار و بداهه هنر خیابانی و آسیب‌پذیر بودن کار را دوست دارد که آن را بسیار شکننده و شاعرانه می‌کند. آثار او در موما، تیت و دیگر موزه‌های مهم جهان به نمایش درآمده‌اند. SWOON از منابع و فرهنگ‌های متعدد و مردم الهام می‌گیرد.

 

همه این منابع، از تئاتر سایه اندونزی تا کاریکاتورهای قرن نوزدهمی دومیه و اینستالیشن‌های معاصر گوردون ماتا کلارک، آثار او را بسیار غنی می‌کنند. کار او از یک برخورد آغاز می‌شود. مردم و افراد الهام‌بخشی که به آنها برمی‌خورد، سوژه‌های مورد علاقه او می‌شوند. عکس‌های مردان، زنان و کودکان ناشناس که در طول سفر آنها را می‌بیند به شکل طراحی‌های دقیق در می‌آیند. آنها نمادی از لحظات زندگی هستند و در قالب پرتره‌های بزرگی ارائه می‌شوند که در جهان عادی غوطه‌ور شده و از آن خارج می‌شوند.

 

همانند یک شعر، هر یک از آثار SWOON یک رابطه، یک داستان یا تجربه زیسته را بازگو می‌کند. هنرمند جنبش‌های انسان‌دوستانه بسیاری در سراسر جهان را مورد حمایت قرار داده است، که پیام صلح با اراده‌ای مستحکم برای ساختن جهانی بهتر را می‌رساند. او به قدرت کار گروهی برای بهتر کردن شرایط زندگی ایمان دارد، و از نظر او «کار در یک گروه روحیه دیگران را افزایش می‌دهد.» SWOON به مردم هاییتی پس از زلزله مخرب ۲۰۱۰ یاری رساند. او از سال ۲۰۰۶، با قایقی ساخته شده از اشیا بازیافتی دریاها را سیر کرده است. برای این نمایشگاه در چین مجموعه‌ای از کارهای روی کاغذ و پلی استر و یک کار ویژه فضای گالری به نمایش درآمده است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما