اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نقاشی‌های جدید سو ویلیامز هنرمند شهیر آمریکایی در لندن

نقاشی های سو ویلیامز

 

نمایشگاه جدیدی از هنرمند آمریکایی سو ویلیامز در اسکارشتد لندن برگزار می‌شود.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از بلوین آرت اینفو، پس از نمایشگاه تحسین شده آثار تاریخی میان سال‌های 1997-1998 این هنرمند در نیویورک، نقاشی‌های جدید او علاقه‌اش به مرز میان رنگدانه‌ها، نقطه گذاری و ایجاد فیگور به همین وسیله را نشان می‌دهد که گذاری از هر کدام به دیگری در فرم فیگوراتیو و آبستره را مشاهده می‌کنیم.


بر طبق متن خود گالری "در پیکره آثار، نقاشی‌ به صورت فزاینده‌ای ارج نهاده می‌شود. آن‌ها زمینه‌ای تقریبا خالی را به نمایش می‌گذارند که مناطقی را برای رنگ‌های رقیق ایجاد می‌کنند که با عناصر نشان‌دار شده، کاغذ، خطوط، لکه‌ها، ترکیب و به کار گرفته شده‌اند. در آن‌ها به هیچ وجه نقش و آراستگی ژانرها از تجارب شخصی او خارج نشده‌اند".



در اواخر دهه 1980 هنر سو ویلیامز از صحنه شرقی نیویورک با به رسمیت شناختن حق زنان و مبارزه برای خشونت علیه زنان پدیدار شد. آثار گرافیکی با متن‌های حجیم کم کم به سمت نقش رنگ‌ها در آثارش رفتند تا اینکه دهه 90 سبک او به نوعی شاعرانگی در آبستره گرایش پیدا کرد و البته ترکیبات رنگی کارتونی شکب با مفاهیمی چون جنسیت و سیاست آغشته شده بود. البته که در سال‌های اخیر ماهیت نقاشی‌های او از آن شکل روایی تر خارج و بصری تر شده است. با این حال زبان پنهانی آثار انتزاعی ویلیامز همچنان پابرجاست.


نمایشگاه جدید سو ویلیامز در 24 نوامبر (2 آبان‌ماه) در اسکارشتد لندن برگزار خواهد شد.



درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما