اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دست رد خریداران به آثار هیتلر در حراجی ویدلر

نقاشی های هیتلر



پنج تابلو نقاشی که گفته می‌شود اثر آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی است در یک حراجی در آلمان به فروش نرفت.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از بی‌بی‌سی، حراجی ویدلر قیمت پایه این نقاشی‌های آبرنگ را ۴۵ هزار یورو (۵۱ هزار دلار) تعیین کرده بود.



این حراج در شهر نورنبرگ آلمان برگزار شد که در دوره هیتلر شاهد راهپیمایی‌های عظیم بود و بعدها فرماندهان و مقام‌های نازی در آن به اتهام جنایت جنگی محاکمه شدند.



حراج آثار منسوب به هیتلر با اتهامات جعلی بودن آثار روبرو شد و شهردار نورنبورگ هم این اقدام را "بدسلیقگی" توصیف کرد.



در این حراجی اشیاء دیگری هم به فروش گذاشته شده بود که گفته می‌شود متعلق به هیتلر بوده، از جمله یک گلدان و یک صندلی حصیری با نقش صلیب شکسته.



حراجی ویدلر برای رعایت قانون نمادهای نازی را در کاتالوگ فروش خود محو کرده بود.



در سال ۲۰۱۵ همین حراجی ده‌ها اثر منسوب به هیتلر را به قیمت حدود ۴۰۰ هزار یورو فروخت. در آن زمان گفته شد که خریداران از آلمان، چین، فرانسه، برزیل و امارات متحده عربی بوده‌اند. در سال ۲۰۱۴ هم این حراجی یک تابلو آبرنگ هیتلر را به قیمت ۱۳۰ هزار یورو فروخت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما