اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مدير عامل خانه تئاتر: اگر تكليف بودجه را معلوم نكنند، موضوع را با مراجع ديگر پيگيري مي‌كنيم

 

در پي عدم پرداخت بودجه خانه تئاتر از سوي معاونت هنري، مديرعامل اين تشكل صنفي در نامه‌اي خطاب به معاون امور هنري خواستار پرداخت اين بودجه شد.


ايرج راد گفت: در نامه‌اي كه مورخ سوم مردادماه امسال خطاب به آقاي شاه‌آبادي نوشته‌ام، به ايشان توضيح داده‌ام كه چهارماه از سال مي‌گذرد، اما هنوز در ارتباط با پرداخت بودجه خانه تئاتر هيچ اتفاقي نيفتاده است؛ تا جايي كه با اين وضعيت حتي براي پرداخت دستمزد كاركنان‌مان دچار مشكل هستيم. 

او درباره ديگر پيگيري‌هايش در خصوص پرداخت بودجه خانه تئاتر هم اضافه كرد: پيش از اين دوبار هم با آقاي خليلي مشاور برنامه‌ريزي و نظارت معاونت هنري صحبت كردم و ايشان از من طرح‌هاي توجيهي خواستند و حتي عنوان كردند براساس اين طرح‌ها بودجه خانه تئاتر افزايش پيدا مي‌كند، اما با اينكه اين طرح‌ها به ايشان ارايه شده، هنوز هيچ پاسخي دريافت نكرده‌ايم.

راد اظهار اميدواري كرد اين بودجه زودتر پرداخت شود و افزود: اگر پيگيري‌هاي ما هيچ واكنشي در پي نداشته باشد، بايد ماجرا را از طريق مجامع ديگري پيگيري كنيم،؛ چراكه كمك به سازمان‌ها و نهادهاي غيردولتي يكي از مصوبات مجلس شوراي اسلامي است، اما اجراي اين مصوبه همواره با مشكلاتي روبه‌رو است.

او در پايان افزود: با وجود وضعيت مبهم بودجه خانه تئاتر و از آنجا كه پرداختي صورت نمي‌گيرد، هيچ‌يك از برنامه‌هاي ما امكان اجرايي شدن پيدا نمي‌كند.

ايرج راد در نشست خبري اخيري كه در خانه تئاتر برگزار شده بود، بار ديگر نسبت به عدم پرداخت بودجه خانه تئاتر اظهار گله‌مندي و انتقاد كرده بود. بودجه اين تشكل كه تنها نهاد صنفي تئاتر در ايران است، درحالي پرداخت نشده كه هنوز بخشي از مطالبات سال گذشته هم باقي مانده است.

 

منبع:  ایسنا 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما