اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هادي مرزبان مسوول انجمن دوستداران اكبر رادي شد

 

هادي مرزبان كه تاكنون 10 نمايش‌نامه از آثار زنده‌ياد اكبر رادي را اجرا كرده است، مسئول انجمن دوستداران اكبر رادي شد.

اين انجمن يكي از زيرمجموعه‌هاي بنياد اكبر رادي است كه اخيرا هادي مرزبان مسووليت آن را پذيرفته است.

 

به گفته شكرخدا گودرزي عضو هيات مديره بنياد اكبر رادي قرار است اين انجمن دوستداران اكبر رادي را در سطوح مختلف گردهم بياورد و برنامه‌هاي مختلفي را تدارك ببيند.

 

گودرزي همچنين درباره مقالات رسيده درباره پژوهش در زمينه‌ي آثاراكبر رادي توضيح داد: تاكنون حجم قابل توجهي مقاله به ما رسيده و مهلت ارسال آثار تا پايان مردادماه تمديد شده است.

 

اين مسابقه با همت بنياد اکبر رادي، مشارکت معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و همکاري روزنامه باني فيلم و نشر قطره برگزار مي‌شود.

 

محورهاي مسابقه در شش بخش تنظيم شده که عبارتند از: تحولات اجتماعي و روشنفکري در آثار رادي، جامعه‌شناسي خانواده در آثار رادي، شيوه‌ها و شگردهاي نمايشنامه‌نويسي در آثار رادي، زيبايي‌شناسي ساختار ادبي در آثار رادي، تهران در آثار رادي و رويکردهاي نوين نقد ادبي و هنري به آثار اکبر رادي.

آثار ارسالي به اين مسابقه را هيأتي مرکب از نغمه ثميني، قطب‌الدين صادقي، عطاءالله کوپال و فرامرز طالبي داوري خواهند کرد و به ده مقاله برگزيده جوايزي اهدا مي‌شود.

 

منبع: ایسنا

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما