اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فراخوان دومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره در نیاوران


 دومین جشنواره تئاتر تک نفره با هدف رشد و ارتقای تئاتر تک نفره و توجه خاص به تئاترهای کوچک و تجربی با محوریت اسلامی ایرانی در تاریخ 25 تا 30 دی ماه سال جاری در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.


علاقمندان می‌توانند تا پایان آبان ماه نسبت به ارسال متون اقدام نمایند. پذیرفته شدگان نهایی در نیمه نخست دی ماه از سوی دبیرخانه جشنواره معرفی خواهند شد.


جشنواره تئاتر یک نفره در سه بخش مسابقه ، جنبی و همچنین بخش ویژه برپا می‌شود.
در بخش مسابقه تاکید بر فرهنگ اسلامی– ایرانی در متون باید مورد توجه قرار گیرد، اقتباس از متون ادبیات کهن و معاصر ایران بلامانع است. نمایش‌ها می‌بایست برای اولین بار در این جشنواره به اجرا درآیند. همچنین زمان اجرای هر نمایش تنها باید 30 دقیقه باشد. در ضمن تنها نمایش هایی حق شرکت خواهند داشت که نویسندگان آنها ایرانی باشد.
بخش جنبی جشنواره به نمایشنامه خوانی آثار تک نفره نمایشنامه نویسان خارجی اختصاص دارد و ترجمه‌های جدید در اولویت قرار می‌گیرد.
بخش ویژه جشنواره نیز به منظور نکوداشت ایام محرم و صفر درنظر گرفته شده و به متونی اختصاص می‌یابد که مرتبط با ایام مذهبی و واقعه عاشورا باشد.
جوایز ارزنده‌ای برای آثار برتر درنظر گرفته شده که با رای هیات داوران اعطا خواهد شد. همچنین سه اثر برتر و برگزیده با حمایت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران به اجرای عمومی درمی‌آید.


هر یک از گروههای پذیرفته شده در جشنواره نیز کمک هزینه دریافت خواهند کرد و می‌توانند از مکان‌های درنظر گرفته شده برای تمرین در زمان‌های مناسب استفاده کنند.
علاقمندان می‌توانند با ارائه سه نسخه از اصل نمایشنامه، فرم تکمیل شده شرکت در جشنواره و یک قطعه عکس کارگردان نمایش جهت ثبت نام به فرهنگسرای نیاوران مراجعه نموده و فرم شرکت در جشنواره را تکمیل یا برای تهیه فراخوان به مراکز تئاتری مراجعه نمایند.
 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما