اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بهترین نمایشگاه های عکاسی سال 2017 اروپا

 

 

 

10. ناتالیا ال ال: هنر مصرف‌گرا


رومن رود گالری لندن


این نمایشگاه کوچک از آثار دهه هفتادی ناتالیا ال ال هنرمند فمینیست آوانگارد متولد لهستان است که در برخورد اول بسیار شگفت‌انگیز می‌نماید. ناتالیا در این مجموعه عکس برخی از مدل‌های مشهور دهه هفتادی لهستانی را مجبور کرده است که تا در مقابل دوربین عکاسی او غذا بخورند. واکنش‌هایی که مدل‌های ناتالیا در عکس‌های او نشان‌ داده‌اند حالتی‌ست شبیه به پورنوگرافرها در زمان کامجویی از خود بروز می‌دهند. به واقع این مجموعه عکس مشهور ناتالیا ردیه‌ای پارودیک است بر این قبیل از تصاویر مستهجن.

 

 


9. وولفگانگ تیلمانس


تیت مدرن لندن


مجموعه عکس وولفانگ تیلماس همچون مجموعه‌ی ناتالیا ال ال حمله‌ای همه جانبه است به فرهنگ مصرف گرایی که دامان طبقه‌ی متوسط اروپار را گرفته است. عکس‌های او پرتره‌هایی است از غذاهایی که در عین مغزی بودن ظاهری بسیار زشت دارند.

 

 


8. نمایشگاه منتخبین انجمن عکس Deutsche Börse


در گالری عکس لندن


معمولاً انجمن عکس Deutsche Börse چندان در قید و بند برگزاری نمایشگاه عکس نیست. اما امسال این انجمن خلاف معمول عمل کرد و عکس‌های چهار تن از بهترین عکاسان امسال خود را به نمایش گذاشت.

 

 


7. مبادلات: نمایشگاه از مجموعه عکس‌های آرشیوی دیوید هورن


موزه ملی ولز، کاردیف


امسال عکاس مشهور عضو مگنوم، دیوید هورن مجموعه ای از دارایی خود را در اختیار موزه ملی ولز گذاشت. این مجموعه عکس چیزی حدود 700 عکس از عکاسان مشهور جهان اعم از هنری کارتیه برسون، ائو آرنولد، سرجیو لارین و بیل براندت است.

 

 


6. یک مشت گرد و غبار


گالری وایتچپل لندن


گالری وایتچپل لندن امسال میزبان مجموعه عکسی بود از برخی عکاسان خبری که سر بزنگاه در صحنه‌ی برخی از فجایع طبیعی در آمریکا حاضر شده بودند. دیوید کمپنی کیوریتور این نمایشگاه پرطرفدار بود.

 

 


5. ژیل دولی: من تنها می‌توانم آنچه که با چشمانم دیدم را به تو بگویم


گالری اولد ترومن بروری لندن


این مجموعه عکس بسیار تاثیرگذار ژیل دولی درباره‌ی آوارگانی است که همچنان در برخی از کمپ های اروپایی زندگی می کنند.

 

 


4. ریچارد ماس: آینده


گالری باربیکن کوروه لندن


ریچارد ماس نیز از آن دسته هنرمندانی است که به شدت به وقایع روز جهان حساسیت نشان می دهد. مجموعه‌ی آینده‌ی او مشتمل بر عکس و ویدئو اینستالیشن واکنشی است به وضعیت بغرنج آوارگان سوری در اروپا.

 

 


3. توماس راف: عکس‌ها از 1979 تا 2017


گالری وایتچپل لندن


مجموعه عکس-چیدمان توماس راف از دیگر نمایشگاه های پرطرفدار امسال اروپا بود.

 

 


2. سهراب هورا:  سر گمشده و پرنده


The Nines, Peckham 24 لندن


این ویدئو اینستالیشن دو بخشی سهراب هورا، هنرمند آوانگارد هندی یکی از مهمترین اتفاقات هنری سال 2017 اروپا محسوب می گردد.

 

 


1.اد ون در السکن: دوربینِ عاشق


گالری استدیلجیک آمستردام


بالاخره برای دیدن بهترین نمایشگاه عکس سال گذشته باید از لندن خارج شویم. مجموعه عکس شعف انگیز اد ون در السکن از آمستردام دهه شصت و هفتاد به زعم مهمترین اتفاق هنری سال گذشته بود. در این نمایشگاه السکن مشخصاً عکس هایی را انتخاب کرده بود که پیشتر منتشر نشده بود. این خود می تواند دلیلی باشد بر استقبال پرشور مخاطبین از نمایشگاه جدید او.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما