اختصاصی

نقد سینمای ایران

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
عصر روز دهم می‌توانست فیلم خوبی باشد اگر...
سیدفاضل وزیری محبوب ایراد عمده و عیب اصلی این فیلم فارغ از عدم تعادل در پرداختن به فضای مستند و شناساندن جغرافیای عراق در قبال روایت روان داستان در فیلم‌نامه‌ای است که انگار سطحی وبا بی‌دقتی نوشته شده است. ادامه مطلب: عصر روز دهم می‌توانست فیلم خوبی باشد اگر... اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
نگاهی به طبقه سوم
سهیل فرجامی   فیلم طبقه سوم در ادامه فیلم‎های بیژن میرباقری در لوکیشن محدود ساخته شده است. پیش‎درآمد قصه اگر چه بسیار تکراری است ولی سبک و ریتم مناسب ابتدای فیلم سبب همراهی مخاطب می‎شود. ریتمی که متأسفانه تا پایان ادامه ندارد و به دلیل ضعف فیلمنامه که در ادامه بدان اشاره خواهد شد، از دست رفته است. ادامه مطلب: نگاهی به طبقه سوم اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
نفوذی: رجعت به منطق سینمای هند
  حمیدرضا سنجری هميشه تماشای فيلم‎های کليشه‎ای هندی حسی دوگانه در من ايجاد می‎کرده است. از سويي از سادگی روابط حاکم و چارچوب‎های موجود در فيلم لذت می‎بردم و از سويي ديگر همين ويژگی آزارم می‎داد. در اين گونه فيلم‎ها هر نوع اتفاقی ممکن بود. ادامه مطلب: نفوذی: رجعت به منطق سینمای هند (1) دیدگاه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
به مناسبت 80 سالگی سینمای داستانی ایران /     هشتاد سال سینمای داستانی با کدام داستان؟
سیدفاضل وزیری محبوب هشتاد سال از آغاز داستان‌گویی به زبان سینما در ایران می‌گذرد و انگار آنچه سینما در این مدت هرگز با آن انس و الفتی نداشته داستان و داستان‌گویی در این آب و خاک است. آنچه مسلم است داستان در ایران از دیرباز در میان اقوام مختلف ساکن در این مرزوبوم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره در محافل و مجالس‌شان چه آنجا که صاحبان مجلس پادشاهان و صاحبان زر و زور بوده‌اند و چه در
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
نگاهی به آدمکش
سید فاضل وزیری مجبوب   کاش نام فیلم آدمکش نمی‌بود، فیلم ‌آدمکش به کارگردانی رضا کریمی و تهیه‌کنندگی محمد پوستی یکی از فیلم‌هایی است که در چند روز اخیر اکران شد و البته جریان غالب سینمای ما را از کمدی‌های سخیف که تنها ارزش‌شان حتی از دید سازندگان‌شان فروش است دور کرد و این مزیتی نه برای این فیلم که برای شورای صنفی نمایش است. منتهی اگر نام فیلم با دقت بیشری انتخاب می‌شد، فیلم احتمالاً اولاً مخاطبا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
دیگری روایتی عاطفی میان ابراهیم و رضا
مجید رحیمی جعفری طرحی از دیگری: ابراهیم (محمد رضا فروتن) با وانتی امورات خود را می‎گذراند. نیمی از درامد خود را در اختیار معصومه (مریلا زارعی) قرار می‎دهد. وانت به صورت شراکتی توسط ابراهیم و همسر متوفای معصومه خریداری شده بود. ادامه مطلب: دیگری روایتی عاطفی میان ابراهیم و رضا (1) دیدگاه

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما