اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جایزه‌ی یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره ونیز به «برایان دی‌پالما» اهدا می‌شود

 

جشنواره فیلم ونیز جایزه دستاورد سینمایی خود را به «برایان دی‌پالما» کارگردان و نویسنده صاحب نام آمریکایی اهدا خواهد کرد.

 

 

«دی پالما» که ساخت آثاری مطرحی چون «صورت زخمی»، «راه کالیتو» و «کاری» را در کارنامه سینمایی دارد‌، روز نهم سپتامبر در جریان برگزاری جشنواره هفتاددومین فیلم ونیز جایزه «Jaeger-LeColture» را به سبب نقش قابل ملاحظه‌اش در سینمای معاصر دریافت خواهد کرد.

 

اعطای این جایزه سینمایی به «دی پالما» با نمایش جهانی مستندی با عنوان «دی‌پالما» به کارگردانی مشترک «نوا بائومباخ» و «جیک پالترو» همراه خواهد بود که به ۵۰ سال فعالیت سینمایی‌، زندگی‌ و فرآیند فیلمسازی این کارگردان سرشناس در قالب مصاحبه‌هایی با او می‌پردازد.

 

«دی‌پالما» تاکنون هفت فیلم را در جشنواره فیلم ونیز به نمایش گذاشته است که اولین آن مربوط به شاهکارش؛ «خواهران» در سال ۱۹۷۵ بود.

 

«برایان دی پالما» متولد ۱۱ سپتامبر ۱۹۴۰، کارگردانی را با فیلم «جشن عروسی» در سال ۱۹۶۳ آغاز کرد، جایی که «رابرت دنیرو» ۲۰ ساله اولین نقش سینمایی‌اش را داد.

 

هفتاد و دومین جشنواره فیلم «ونیز» از دوم سپتامبر آغاز می‌شود و تا ۱۲ سپتامبر (۱۱ تا ۲۱ شهریورماه) ادامه خواهد داشت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما