اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برای اولین بار یک فیلم از ایران در لیست محبوب‎ترین‎های جهان قرار گرفت


پایگاه اینترنتی imdb فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی را در لیست 250 فیلم محبوب تاریخ سینما قرار داد.

 جدایی نادر از سیمین

به گزارش پایگاه پژوهشی، تحلیلی، خبری و آموزشی آکادمی هنر، پایگاه اینترنتی imdb که مهمترین پایگاه داده‎های سینمایی جهان محسوب می‎شود پس از گذر تعداد رأی دهندگان جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی از مرز 3000 نفر به لیست اصلی راه داد. به جدایی نادر از سیمین در حال حاضر 4404 نفر رأی داده اند که  با در نظر گرفتن ضریب این فیلم در رده نود و سومین فیلم محبوب تاریخ سینمای جهان قرار گرفته است. امتیاز کاربران این سایت که 99% آن‎ها خارج از آمریکا بوده‎اند 9.5 از 10 بوده است اما با ضرب ضریب امتیاز واقعی آن به 8.3 رسیده است و بالاتر از فیلم‎هایی چون هشت و نیم ساخته فدریکو فلینی، بهترین سالهای زندگیمان ساخته ویلیام وایلر، دسته وحشی ساخته سام پکین پا و میلیون‎ها فیلم دیگر ایستاده است.

 

در مورد فیلم‎های ایرانی تنها فیلم ایرانی که شانس زیادی برای قرار گرفتن در این لیست داشت فیلم بچههای آسمان ساخته مجید مجیدی بود که 7473 نفر تا این لحظه به آن رأی داده‎اند و 8.1 امتیاز دارد. این فیلم تنها فیلم ایرانی است که در سطح جهانی دیده شده و آرا داده شده به آن از سراسر جهان بوده است. جدایی نادر از سیمین همانطور که شانس قرار گیری در رتبه‎های بالاتر را دارا است از سویی دیگر ممکن است با اکران عمومی آن در سایر کشورها از لیست خارج شود.

 

جدایی نادر از سیمین فیلم تحسین شده اصغر فرهادی در جشنواره برلین جوایز بهترین فیلم و گروه بازیگری مرد و زن را کسب کرد و می‎تواند با وجود قرار گرفتن در لیست محبوب‎ترین‎های جهان و با شرط اکران حتی محدود آن در آمریکا شانس اصلی اسکار نیز باشد.

 

«این خبر دو بار به دلیل اوج گرفتن فیلم در دو روز پیاپی ویرایش شد. در روز 3 اردیبهشت 1390 رتبه فیلم به 198 تنزل یافت و همان طور که از ابتدا احتمال می رفت آرای احساسی این فیلم را کم کم از لیست خارج کند.»


 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما