اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

قشم جزیره عجایب هفتگانه به کارگردانی محمد حسین حقیقی در جشنواره کیش

 

قشم جزیره عجایب هفتگانه به کارگردانی محمد حسین حقیقی برای جشنواره کیش آماده نمایش می شود.

به گزارش آکادمی هنر به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم کیش حقیقی این فیلم را به سفرش جشنواره کیش ساخته است.

بر پایه این خبر حقیقی در گفتگویی عنوان کرد: همه سعي‌ام را مي‌كنم كه در اين كاري كه درباره جزيره قشم انجام مي‌دهم براساس خود فرهنگ آنجا به قشم نگاه كنم و درواقع يك نگاه دروني به آن داشته باشم نه يك ديد توريستي و از بيرون.

وی ادامه داد: خيلي مواقع برخي به اين شكل عمل مي‌كنند و به فضاها و المان‌ها و رنگ‌ها از بيرون نگاه مي‌كنند و براي بيان كار خودشان اين‌ها را آرايش مي‌كنند و زينت كار خودشان قرار مي‌دهند اما موضوع چيز ديگري است و آن فرهنگ و مرز و بوم نيست. آن وقت است كه فرهنگ آن منطقه نمايش مي‌شود و ديگر زندگي نيست. حالا تلاش من اين است كه از ديد خود قشمي‌ها به جزيره شان نگاه كنم و زيبايي هايش را از ديد خودشان ببينم. نمي‌خواهم بگويم كه يك ديد توريستي اشتباه است ولي من اين نوع نگاه را داشته‌ام.

وی اضافه کرد:  براي جلوي دوربين بيشتر از خود محلي‌هاي آنجا استفاده كردیم. تصويربردارمان آقا حافظ احمدي هستند و فيلم مستندي كه داستان هم دارد. يعني يك خط خفيف داستاني هم دارد.

حقیقی در خصوص فرم کار عنوان کرد: این فیلم در فرم شكل مستند خواهد داشت ولي براساس سنت‌هاي آنجا بازسازي مي‌شود. چون قشم خيلي منطقه ناشناخته  زيبايي است و مي‌دانيد كه مشهور است به جزيره عجايب هفت‌گانه كه تصويربرداري از آن خيلي كار سختي است و ما برنامه‌ريزي كرديم و كمك گرفتيم از دوستان كه هم تصاوير هوايي داشته باشيم، هم تصاوير دريايي و هم زميني و اين زمين و دريا و كوه را كه در گذشت زمان با هم به تعادل و همزيستي مسالمت‌آميز رسيدند تصوير كنيم.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما