اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ناتالی پورتمن و مایکل فاسبیندر در فیلم «مکبث»

 

 


در اقتباس سینمایی جدیدی که از تراژدی معروف ویلیام شکسپیر ساخته می‌شود‌، مایکل فاسبیندر نقش مکبث را برعهده دارد و قرار است ناتالی پورتمن، دیگر هنرپیشه‌ معروف هالیوود که برای بازی در قوی سیاه برنده اسکار شد نقش مقابل او لیدی مکبث‌ را ایفا کند.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، جاستین کورزل کارگردانی فیلم مکبث را به دست گرفته و فیلمنامه‌ی آن را تاد لوییزو و جیکوب کاسکوف به نگارش درآورده‌اند.

 

 داستان مکبث شکسپیر درباره‌ی یکی از اربابان جاه‌طلب اسکاتلندی است که با نقشه و همکاری همسرش سعی در سرنگونی پادشاه و به دست گرفتن تاج و تخت را دارد. داستان فیلم برگرفته از این اثر هم در قرن یازدهم رخ می‌دهد.

 داستان مکبث اخیرا روی صحنه تئاتر اجرا شده و جیمز مک آوری برای هنرنمایی در آن نامزد جایزه‌ی اولیویر شد. معروفترین اقتباس سینمایی مکبث فیلمی است به کارگردانی رومن پولانسکی که در سال 1971 روی پرده رفت. دیگر مکبث سینمایی معروف هم در سال 1948 توسط اورسون ولز کارگردانی شد.

فیلمبرداری این پروژه سینمایی از اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما