اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

افتتاحیه موفق The Karate Kid در مقابل اکشن پرخرج The A-Team


کودک کاراتهکار The Karate Kid تازه‎ترین اثر از این سری می‎باشد که در سه روز اخیر بر پرده نقره‎ای سینماهای امریکا خوش درخشیده است. اولین قسمت از این سری در سال 1984 ساخته و بین قسمت چهارم که 1994 ساخته شد 16 سال فاصله افتاد. این قسمت ساخته هرولد زوارت است که سال پیش پلنگ صورتی 2 The Pink Panther را روی پرده داشت.

 

کودک کاراته کار The Karate Kid


کودک کاراتهکار محصول «سونی پیکچرز» می‎باشد که برای این کمپانی 40 میلیون دلار خرج برداشته است. اما در مقابل در سه روز اول به عنوان فروش افتتاحیه 56 میلیون دلار فروش داشت. در این فیلم جکی چان، جیدن اسمیت و تاراجی پی هنسون ایفای نقش کرده‎اند و مثل بیشتر فیلم‎های چان لحظات کمیک در این اکشن تین‎ایجری دیده می‎شود.

 

اما در فروش سه روز قبل یک فیلم مهیج دیگر هم اکران شد که گمانه‎زنی‎ها بر صدرنشین گیشه آخر هفته هالیوود روی این فیلم بود. تیم اِی The A-Team محصول کمپانی فاکس می‎باشد که در نوبت‎های مختلفی تیزر آن با مدت زمان زیاد از شبکه‎های مختلف پخش می‎شود. هزینه این فیلم 110 میلیون دلار شده است و در واقع شکست سختی با فروش 26 میلیون دلار در مقابل کودک کاراتهکار خورد. یک بار دیگر تماشاگران هالیوود یک فیلم کم‎خرج تین‎ایجری را به فیلم‎های دیگر ترجیح دادند. در فیلم تیم اِی ستارگانی چون بردلی کوپر، جسیکا بیِل، لیام نسن و کوانتین جکسون ایفای نقش کرده‎اند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما