اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بحران پناهجویان؛ جرج کلونی با مرکل دیدار کرد

 

جرج کلونی، هنرپیشه سرشناس آمریکایی و همسرش امل کلونی که حقوقدان فعال حقوق بشر است، در دیداری خصوصی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، با او درباره جنگ سوریه و بحران پناهجویان در اروپا مذاکره کرده است.

 

 به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از سرویس جهانی بی بی سی، جرج کلونی و همسرش را در این دیدار دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا و رییس 'کمیته بین المللی نجات' همراهی می کرد. آقای میلیبند گفته است که در این ملاقات، در باره راه حل های این مشکل جهانی صحبت کرده اند. او آنچه را نمایش بسیار قدرتمندانه رهبری خانم مرکل در جریان بحران پناهجویان خواند، ستود. جرج کلونی و همسرش قرار است عصر امروز جمعه، از یک اردوگاه پناهندگان در برلین دیدار کنند.

 

آن‌ها برای شرکت در جشنواره فیلم برلین، برلیناله به آلمان سفر کرده‌اند که در آن فیلم تازه جرج کلونی، درود بر سزار آخرین ساخته برادران کوئن، در این جشنواره به نمایش درخواهد آمد. آقای کلونی، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفته بود که به طور جداگانه با خانم مرکل و گروهی از پناهجویان دیدار خواهد کرد تا هم درباره بحران پناهجویان صحبت کند و هم دریابد که او چه پیامی را می تواند به جهان منتقل کند و چه کاری برای کمک به حل این بحران می تواند انجام دهد.

 

آلمان تنها در سال ۲۰۱۵ حدود یک میلیون و یک صد هزار پناهجو را پذیرفت اما مخالفت ها در داخل این کشور با سیاست خانم مرکل، موسوم به 'درهای باز'، در حال افزایش است. در همین راستا، خانم مرکل ماه گذشته از بررسی تغییراتی در قوانین مهاجرت آلمان خبر داد و گفت این تغییرات با هدف آسان‌تر شدن اخراج مهاجرانی صورت می گیرد که در آلمان مرتکب جرم می‌شوند. در شب سال نو میلادی، ۳۱ نفر که ۱۸ نفر از آنها پناهجو بودند، در ارتباط با اتهام‌ تعرض‌های جنسی در شهر کلن آلمان بازداشت شدند. مساله تعرض‌های جنسی در شب سال نو به انتقادهای تند از پلیس کلن و برکناری رئیس پلیس شهر منجر شد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما