اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بهترین‌های سینمای جهان از نگاه انجمن سینمادوستان بین‌المللی

 

انجمن سینمادوستان بین‌المللی که از سال ۲۰۰۳ تأسیس شده و شامل یک گروه آنلاین از ۱۰۰ روزنامه‌نگار، محقق فیلم و تاریخ‌دان است، برترین‌های خود در سال ۲۰۱۵ را معرفی کرد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر  فیلم «کارول» ساخته تاد هِینز روز یکشنبه از انجمن سینمادوستان بین‌المللی ۵ جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم و کارگردان را دریافت کرد. در تصدیق توجه گسترده این گروه به دستاوردهای سینمای آمریکا و بین‌الملل، «کارول» در بخش بهترین فیلم سال، ۱۰ فیلم دیگر را شکست داد که ۴ فیلم به زبان خارجی بودند: «آدمکش»، «مد مکس: جاده خشم»، «ابرهای سیلس ماریا»، «۴۵ سال»، «L'il Quinquin»، «درون‌بیرون»، «دوک بورگوین»، «کبوتری روی یک شاخه نشست و به موجودیت فکر کرد»، «شب‌های عربی» و «نارنگی».

 

«کارول» همچنین برای رونی مارا هم جایزه بهترین بازیگر زن را به ارمغان آورد و به این ترتیب او هم‌بازی خود در این فیلم یعنی کیت بلانشت را هم پشت سرگذاشت و از جولیت بینوش در «ابرهای سیلس ماریا»، نینا هاس در «ققنوس» و شارلوت رمپلینگ در «۴۵ سال» پیشی گرفت. فیلم هینز همچنین برای آهنگ کارتر برول و فیلمنامه فیلیس ناگی که با اقتباس از رمان رمانتیک دهه ۱۹۵۰ پاتریشیا های‌اسمیت نوشته شده هم جایزه دریافت کرد.

 

بعد از «کارول»، فیلم حماسی «آدمکش» ساخته هو شیائو-شین با فاصله کمی قرار داشت که توانست ۳ جایزه ببرد: بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان، بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلمبرداری برای مارک لی پینگ-بین. تنها فیلم دیگری که توانست چند جایزه ببرد «ابرهای سیلس ماریا»‌ بود که کریستن استوارت برای آن برنده جایزه بهترین نقش‌آفرینی مکمل و الیویه آسایا برنده جایزه فیلمنامه شد. جوایز بازیگری مردان هم به گاسپارد اولیل برای نقش اصلی «سن لوران» و اسکار آیزک برای مکمل «اکس ماکینا» رسیدند.

 

انجمن سینمادوستان بین‌الملل که سال ۲۰۰۳ تاسیس شد، تحت هدایت سدریک سوچیوالی قرار دارد و فیلم‌های فستیوال‌های بزرگ از جمله کن، برلین، تورنتو و ونیز را پوشش می‌دهد. برندگان جایزه بهترین فیلم این انجمن از سال ۲۰۱۵ به قبل، به ترتیب «غریبه‌ای کنار دریاچه»، «درون لویین دیویس»، «هولی موتورز»، «جدایی» اصغر فرهادی و «یک پیامبر» بودند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما