اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«هزار چهره آقای گری» در صدر فهرست جوایز تمشک طلایی

 

جوایز اصلی تمشک طلایی (رزی) را به فیلم اروتیک «هزار چهره آقای گری» (Fifty Shades of Grey) تعلق گرفت. این فیلم که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده علاوه بر عنوان بدترین فیلم و بدترین فیلمنامه، جایزه بدترین بازیگر نقش اصلی مرد و زن را نیز گرفت. داکوتا جانسون و جیمی دورنان بازیگران این فیلم هستند. این دو همچنین به عنوان بدترین تیم بازیگری نیز معرفی شدند.

 
ادی ردمین، بازیگر بریتانیایی که در همان شب برای اسکار بهترین بازیگر نقش اول برای بازی در فیلم دختر دانمارکی نامزد بود، در مراسم جوایز تمشک طلایی، برای بازی در فیلم صعود ژوپیتر، به عنوان بدترین بازیگر نقش مکمل مرد معرفی شد.

 

جایزه دیگری که از سال گذشته بخش‌های مختلف تمشک طلایی اضافه شده که "نجات یافته" نام دارد.  برنده این جایزه که توسط مردم به صورت آنلاین انتخاب می‌شود از میان کسانی برگزیده می‌شود که در دوره‌های پیش برنده تمشک طلایی شدند٬ اما امسال توانستند با بازی قابل قبولی٬ خود را "نجات" دهند.

 

امسال این جایزه به سیلوستر استالونه اهدا شد که بارها به عنوان بدترین بازیگر سال معرفی شده است، اما امسال برای بازی در فیلم کرید، چشم‌ها را خیره کرد. او امسال برای این فیلم نامزد اسکار بود. مراسم اهدای این جوایز که یک مجسمه تمشک رنگ شده با اسپری طلایی رنگ است٬ درست یک شب قبل از مراسم اهدای جوایز اسکار برگزار می‌شود.

 

تمشک طلایی در ۱۹۸۰ با الگوبرداری از جوایز اسکار دست به انتخاب بدترین‌های سینمای سال زد٬ با این تفاوت که کمتر کسی حاضر است این جایزه را دریافت یا به آن افتخار کند. هر چند در دوره‌های پیشین بازیگران معدودی از جمله ساندرا بولاک و هالی بری این جایزه را شخصا دریافت کردند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما