اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» افتتاح نسبتا خوبی داشت، اما مردم به نظر منتقدان کاری ندارند

کاپیتان آمریکا جنگ داحلی

 

فیلم کاپیتان امریکا: جنگ داخلی توانست با فروش 182 میلیون دلار صدر نشین گیشه آمریکای شمالی شود؛ اما با توجه به ستایش عجیب منتقدان از آن نتوانست انتظارات را برآورده کند.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، تازه‌ترین محصول مارول با هزینه 250 میلیون دلاری ساخته شد و اولین محصول مارول بود که پیش از اکران میانگین امتیاز منتقدان به آن 88 بود. این محصول که ستایش‌های عجیب و غریبی از آن شده بود با وجود نام کاپیتان آمریکا بر آن دیگر اونجرها را نیز در کنارش داشت. از اونجرها که بگذریم مرد عنکبوتی و مرد مورچه‌ای هم در آن بودند اما فیلم نتوانست رکورد افتتاحیه تاریخ سینما را جابه‌جا کند.

جلوتر از کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی فیلم‌های دیگری چون جنگ ستارگان 7 (248 میلیون دلار)، دنیای ژوراسیک (208 میلیون دلار)، اونجرز (207 میلیون دلار) و اونجرز: عصر آلترون (191 میلیون دلار) قرار دارد. از این میان تنها هفتمین قسمت از جنگ ستارگان بیش از کاپیتان آمریکا نظر منتقدان را به خود جلب کرده بود و دیگر فیلم‌هایی که افتتاحیه حیرت انگیزی داشتند آن‌چنان نظر منتقدان را جلب نکرده‌اند. 


رابی کالینز از تلگراف 100 امتیاز ممکن را به آخرین محصول مارول داد و منتقدان سرشناسی چون راس فیشر، پیتر تراورز، تیم گریرسون و پیتر بردشاو آن را بهترین فیلم کمپانی مارول قلمداد کردند. با تمام این تبلیغات و نقدها و از آن مهمتر اینکه مرد آهنی به تنهایی 174 میلیون و مرد عبنکبوتی 151 میلیون دلار فروش داشتند باز هم می‌توان گفت کاپیتان امریکا: جنگ داخلی موفق نبوده است. نکته جالب توجه در مورد این فیلم این است که در افتتاحیه جهانی که آمریکای شمالی را نیز شامل می‌شود این فیلم با 382 میلیون دلار در رده دهم حتی شش رده پایین تر از بتمن در برابر سوپرمن محصول DC در همین سال قرار گرفته است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما