اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«کریستین دانست»، فیلمسازی را تجربه می‌کند

 

کریستین دانست


کریستین دانست بازیگر 34 ساله سینما، در مقام فیلم ساز پشت دوربین قرار می گیرد تا اولین فیلم سینمایی خود را کارگردانی کند. 
این فیلم با نام «پارچ ناقوس شکل» جلوی دوربین می رود و مضمون آن، در باره افسردگی است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی، اولین ساخته سینمایی دانست، با نگاهی به نوول پرسروصدایی از خانم سیلویا پلات ساخته می شود. این نوول در سال 1963 منتشر شد. 
داستان نوول پلات، حال و هویی شرح حال گونه دارد و شخصیت اصلی آن دختر جوانی به نام استر گرینوود است.

 

نقش استر را در جلوی دوربین، داکوتا فنینگ بازی می کند. او که از دوستان نزدیک دانست می باشد، در چند فیلم سینمایی با او همبازی بوده است. کاراکتر فانینگ در «پارچ ناقوس شکل»، یک کارآموز روزنامه نگاری است که در دهه 50 میلادی زندگی و فعالیت می کند. او پس از بازگشت به زادگاهش در شهر بوستون، به تدریج با بیماری افسردگی روبرو می شود و وضعیتی تراژیک پیدا می کند.


به نوشته امپایر آنلاین، مرگ ناگهانی سیلویا پلات در سال 1963 و همزمان با انتشار کتاب «پارچ ناقوس شکل»، باعث توجه عمومی به این کتاب شد. کریستین دانست از مدت ها قبل این نوول را مطالعه کرده و قصد داشت، نسخه سینمایی آن را کارگردانی کند. منتقدان سینمایی به این نکته اشاره می کنند که این بازیگر غیرمتعارف و جوان، با مضمون بیماری افسردگی نا آشنا نیست. او چند سال قبل، در درام اجتماعی «ملانکولیا»ی لارس فون تریه، در نقش عروسی ظاهر شد که در طول داستان به بیماری افسردگی دچار می شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما