اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

Despicable Me بالاخره گرگ و میش را در افتتاحیه فروش خود کنار زد

 

گرگ و میش  The Twilight Saga: Eclips فیلم موفق کمپانی Summit Entertainment در 12 روزی که بر پرده بوده 237 میلیون دلار در آمریکای شمالی و در کل 456 میلیون دلار در جهان فروخته است. گرگ و میش برای هر کمپانی زمانی بدل به یک رؤیا می‎شود که تماشاگران متوجه شوند برای آن تنها 68 میلیون دلار خرج کرده‎اند. با این حال در این هفته دو فیلم بزرگ به نمایش درآمد. شکارچیPredator ساخته نیمرود آنتال به تهیه کنندگی رابرت رودریگز و من طرد شده Despicable Me به کارگردانی دو فیلم اولی به نام‎های کریس رناود و پیر کافین که هر کدام تنها یک انیمیشن کوتاه را در کارنامه خود دارند. در این بین این Despicable Me بود که توانست تمامی رقبا را کنار بزند و با 60 میلیون دلار در صدر فروش افتتاحیه آخر هفته قرار گیرد. 

 

 

 

Despicable Me

 

 

 

 

 

 

در حال حاضر به قدری فیلم‎های خوش ساخت زیاد شده‎اند که شکارچی در رده سوم فروش افتتاحیه قرار می‎گیرد. این فیلم پس از گرگ و میش با 25 میلیون دلار برای 3 روز فروش در آمریکای شمالی در رده سوم قرار گرفت. شکارچی در کل فروش 43 میلیون دلاری را بدست آورد که از هزینه تولید 40 میلیون دلاری خود هم عبور کرد. نکته دیگر در مورد شکارچی این است که با دوسوم سالن‎های Despicable Me و نصف سالن‎های گرگ و میش به اکران درآمد. در  همین جدول به جز این سه فیلم داستان اسباب بازی 3 و در رده پنجم فیلم The Last Airbender ساخته ام.نایت شیامالان حضور دارند. شاید این تلقی ایجاد شود که نحوه اکران در امریکا اشتباه است. اما نکته مهم اینجاست که کثرت فیلم‎های خوش ساخت در آن سو بالا است.

 

 

 

انیمیشن Despicable Me محصول کمپانی یونیورسال می‎باشد که در آن استیو کارل، جیسون سگال، راسل برند، کریستین ویگ و جولی اندروز صداپیشگی کرده‎اند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما