اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سالت قربانی آغاز

 

اکشن پرماجرای سالت Salt با بازی آنجلینا جولی نتوانست در افتتاحیه خود فروش مناسبی را داشته باشد. سالت جدیدترین ساخته فیلیپ نویس با اینکه برای «کلمبیا پیکچرز» 110 میلیون دلار خرج برداشته بود تنها به فروش 36 میلیون دلاری بسنده کرد. با پخش تیزرهای تبلیغاتی این فیلم خیلی از مخاطبین سینما فروش افتتاحیه آن را حدود 50 میلیون دلار حدس زده بودند. یکی از نکاتی که آن‎ها مدنظر نداشتند این بود که بر خلاف تحت‎تعقیب Wanted این فیلم تنها از حضور یک ستاره سود می‎برد و یکی از دلایل اصلی فروش کم آن همین است.

 

سالت

 

 

در سالت، اولین سالت (آنجلینا جولی) یکی از مأمورین سازمان سیا CIA است که پس از مدتی متهم به خیانت می‎شود. رؤسای او حس می‎کنند سالت یک مأمور دوجانبه است. سالت برای مبرا کردن خود از این اتهام، مجبور می‎شود شخصا بی‎گناهی خود را اثبات کند.

 

اما یکی از دلایل فروش ضعیف فیلم سالت حضور آغاز Inception ساخته کریستوفر نولان است. آغاز برای دومین هفته پیاپی صدرنشین آخرهفته گیشه آمریکای شمالی با فروش 43.5 میلیون دلار شد. کریستوفر نولان ذائقه مخاطبین سینما را به خوبی می‎شناسد. او یکی از موفق‎ترین کارگردانان دهه گذشته است. با یادآور Memento یکی از بهترین فیلم‎های واسازی را ارائه داد و با سری بتمن جان دیگری به این سبک داد. در حال حاضر فیلم او 227 میلیون دلار در این 10 روز در سینمایهای جهان فروخته است و در رده سوم بهترین فیلم‎های تاریخ سینما از نظر کاربران IMDB شده است. در آغاز، لئوناردو دی‎کاپریو، ماریون کاتیلارد، الن پیج، جوزف گوردون لویت، کن واتانابه و مایکل کین ایفای نقش کرده‎اند.

 

در این هفته تنها فیلم تازه اکران شده‎ای دیگری که توانست به جمع پرفروش‎ها راه یابد، رامونا و بیزوس Ramona and Beezus بود. این فیلم به کارگردانی الیزابت آلن ساخته شده که تنها کمدی رومنس ناموفق آکومارین Aquamarine را در کارنامه دارد. رامونا و بیزوس توسط لوری کرگ و نیک پوستی از کتاب فانتزی کودکانه‎ای با همین نام اقتباس شده است.

 

رامونا و بیزوس

 

در داستان این فیلم خواهر رامونا که یک دختر ده ساله پرشور است در آستانه ازدواج قرار دارد. بیزوس نامزد خود را به خانه می‎آورد و این حسادت خواهر کوچکترش رامونا را برمی‎انگیزد. رامونا باید به خود بقبولاند که با شرایط تازه خود را وفق دهد.

در کمدی خانوادگی رامونا و بیزوس، جوئی کینگ، سلنا گومز، جان کوربت، جینیفر گودوین و ساندرا اُه ایفای نقش کرده‎اند. این فیلم 15 میلیون دلار برای کمپانی «فاکس» خرج برداشته که در 3 روز در گیشه آمریکای شمالی 8 میلیون دلار فروخته است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

دیدگاه‌ها  

0 #1 Guest 1391-05-05 21:30
:roll: :P :zzz :eek: :-x :-? :o :cry: :sad: :oops: :-* :-| 8) سلام خوشحال میشم به وبم سر بزنی حالا بگذریم وبت عالی هستش دوستت دارم تا بعد :sigh:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما