اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«شکاف» فیلم جدید ام. نایت شیامالان در ژانر وحشت همچنان می‌فروشد!

 

 

«شکاف» فیلم جدید  ام. نایت شیامالان در ژانر وحشت همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا است. «شکاف» با فروش ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری برای سومین هفته پیاپی در صدر جدول پرفروش‌های آمریکا ایستاد. این فیلم در حال حاضر در بیش از سه هزار سالن سینما اکران می‌شود.

 
به گزار ش آکادمی هنر و به نقل از اسکرین دیلی، پس از فیلم «حس ششم» که در سال ۱۹۹۹ اکران شد هیچ‌گاه فیلم دیگری از شیامالان این چنین با استقبال تماشاگران روبه‌رو نشده بود. مجموع فروش «شکاف» با بازی جیمز مک‌آووی در آمریکا ۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است. با در نظر گرفتن فروش ۴۴ میلیون دلاری فیلم در دیگر کشورها، فروش جهانی «شکاف» در حال حاضر به ۱۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رسیده است.

 

هفته گذشته موعد حکمرانی وحشت بر گیشه سینمای آمریکا بود. علاوه بر فیلم شیامالان، «حلقه‌ها» نیز بار دیگر وحشت را به پرده سینما بازگرداند و با فروش ۱۳ میلیون دلاری در بیش از دو هزار سینما دومین فیلم پرفروش هفته شد.

 

«حلقه‌ها» ادامه سری فیلم‌های ترسناکی است از سال ۲۰۰۲ با فیلم «حلقه»‌ به کارگردانی گور وربینسکی آغاز شد. «حلقه»‌ وربینسکی بازسازی فیلمی ژاپنی به همین نام محصول ۱۹۹۸ بود. داستان فیلم اقتباسی از کتاب کوجی سوزوکی درباره گزارشگری است که درباره نوار ویدئویی نفرین شده تحقیق می‌کند. تماشاگران این نوار ویدئویی یک هفته پس از تماشای آن کشته می‌شوند.

 

«حلقه»‌ به کارگردانی وربینسکی در سراسر جهان به فروشی برابر با ۲۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد و پس از آن قسمت دوم فیلم سال ۲۰۰۵ به سینما عرضه شد و با فروش جهانی ۱۶۵ میلیون دلاری به کار خود پایان داد.

 

کارگردانی قسمت تازه از این سری فیلم‌ها را اف. خاویر گوتیرز برعهده دارد و ماتیلدا لوتز، الکس رو و وینست دن‌آفریو بازیگران آن هستند.

 

برخلاف آثار ژانر وحشت عاشقانه فضایی «فضای میان ما» افتتاحیه‌ ناامیدکننده‌ای داشت و در آغاز کار با اکران گسترده فقط سه میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش داشت. این درام علمی تخیلی با بازی ایسا باترفیلد، بریت رابرتسون و گری اولدمن داستان فردی را روایت می‌کند تمام زندگی خود را در سیارات مختلف گذرانده است. او از راه اینترنت با فردی روی زمین دوست می‌شود اما زمانی که شانس رفتن به زمین را پیدا می‌کند، پی‌می‌برد که قادر به زندگی رو زمین نیست.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما