اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شیامالان قسمت دوم موفق‌ترین فیلم سال‌های اخیرش را می‌سازد!

 

 

ام. نایت شیامالان کارگردان امریکایی هندی‌تبار که به تازگی با فیلم ترسناک «شکاف» (Split) بازگشتی درخشان را تجربه کرده، در صفحه شخصی خود در توییتر از ساخت دنباله بعدی این تریلر روان‌شناسانه خبر داده است. «شکاف» از 20 ژانویه در سینماهای امریکای شمالی روی پرده رفت و همزمان، با استقبال گسترده تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد. داستان فیلم با بازی جیمز مک‌آوی روایتگر ماجراهای مردی است که 23 شخصیت دارد و مرتکب آدم‌ربایی می‌شود. کل فروش این فیلم 9 میلیون دلاری در گیشه دنیا تا امروز به بیش از 143 میلیون دلار رسیده است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از اسکرین دیلی، شیامالان 46 ساله که این روزها بار دیگر به روزهای اوجش بازگشته است، خبر ساخت «شکاف 2» را تایید کرد. جدیدترین ساخته کارگردان هندی تبار که با مضمونی روان‌شناسانه در ژانر ترسناک تهیه و تولید شده است، برای سه هفته پیاپی رکورد پرفروش‌ترین فیلم گیشه آخر هفته امریکای شمالی را به نام خود ثبت کرد.

 

همزمان، شخصیت اصلی «شکاف» که از اختلال چند شخصیتی یا هویت‌پریشی رنج می‌برد، اعتراض حامیان سلامت روان را به دنبال داشته و کمپین‌هایی در اعتراض به تصویری که شیامالان از مبتلایان به این اختلال ارایه می‌کند شکل گرفته است. دکتر میشل استیونز پزشک امریکایی که خودش هم از اختلال چند شخصیتی رنج می‌برد، هفته گذشته با انتشار یادداشتی که در اختیار «هالیوود ریپورتر» قرار داده بود ضمن متهم ساختن شیامالان به گردن‌کلفتی و قلدری گفته است: «بسیار ممنون‌تان خواهم شد اگر در آینده، از درد و رنج ما به عنوان سور و سات سرگرمی‌تان استفاده نکنید.»

 

با این حال، شیامالان که علاوه‌بر تهیه‌کنندگی و کارگردانی، خودش شخصا نگارش فیلمنامه «شکاف» را به عهده داشته است، چند روز پیش در صفحه توییترش اعلام کرد پروژه بعدی او، بسط و گسترش جهانی است که «شکاف» به تصویر می‌کشد.

 

شیامالان پیش‌تر هم اشاره کرده بود که فیلم به نوعی دنباله‌ای بر داستان تریلر ابرقهرمانی «نشکن» به شمار می رود که با نقش‌آفرینی بروس ویلیس در سال 2000 روی پرده رفت. ویلیس حضوری کوتاه را نیز در «شکاف» تجربه کرده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما