اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کارگردان فیلم اسکاری «مهتاب» پروژه‌ی بعدی‌اش را انتخاب کرد

 

 

«بری جنکینز» کارگردان آمریکایی که در اسکار امسال فیلم «مهتاب» او جایزه بهترین فیلم سال را گرفت، اعلام کرد فیلم بعدی اش داستان یکی از کتاب های «جیمز بالدوین» نویسنده آمریکایی است.


کتاب «اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند» داستان دختری جوان و باردار است که تلاش می کند ثابت کند نامزدش بی گناه است. قرار است تولید فیلم پاییز امسال آغاز شود. 

 

«بری جنکینز» سال هاست که می خواسته این فیلم را بسازد. او در سال ۲۰۱۳ فیلمنامه آن را هم نوشت و از آن زمان تا کنون مشغول صحبت با خانواده و ملک «بالدوین» بوده است.

 

خواهر جیمز بالدیو به مجله «ورایتی» گفته است از سپردن داستان به بری جنکینز خشنود هستند و او را یک فیلمساز با استعداد خواند. بری جنکینز می گوید جیمز بالدوین مردی پیشتاز است که از زمان خود جلوتر پیش می رفت و بررسی ها و بازپرسی هایش از ذهن مردم آمریکا تا به امروز موضوعی مطرح باقی مانده است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما