اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

حمله جودی فاستر به استودیوهای هالیوودی

 

 

جودی فاستر، بازیگر، کارگردان و تهیه کننده امریکایی از نحوه عمل استودیوهای هالیوودی در تولید فیلم ها با هدف کسب درآمد و تغییر عادت تماشاگران انتقاد کرد.

 

فاستر که به‌تازگی کارگردانی قسمتی از مجموعه تلویزیونی محبوب «آینه سیاه» را به پایان رسانده، در گفت‌وگو با «رِیدیو تایمز» گفته است: «استودیوها در حال تباهی و از بین بردن عادت‌های تماشاگران آمریکایی هستند و در نهایت همین کار را با تماشاگران سایر نقاط جهان انجام خواهند داد… سینما رفتن مثل بازدید از یک پارک تفریحی شده است.» این بازیگر/ کارگردان موفق که تا امروز دو بار برنده تندیس طلایی اسکار بازیگری شده، حرف‌هایش را این طور ادامه داده است: «استودیوهای هالیوود تولید محتوای بد دارند چون هدف‌شان جذب عموم تماشاگران است؛ این اتفاق شاید در کوتاه‌مدت به کسب درآمدهای خوبی منجر شود اما در نهایت سینما را از بیخ‌وبن نابود خواهد کرد.»

 

فاستر می‌افزاید: «نمی‌خواهم فیلم‌های دویست میلیون دلاری درباره ابرقهرمان‌ها بسازم. راستش را بخواهید گاهی وقت‌ها انتخاب‌هایم در گذشته را زیر سؤال می‌برم و این‌که چرا به دانشکده حقوق نرفتم؟ و چرا تحصیلات دانشگاهی را رها کردم؟» در این میان، فاستر از اتفاق‌ها و تجربه‌های خوشایندش هم گفته است و به عنوان مثال، از همکاری با چارلی بروکر اظهار رضایت کرده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما