اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کتاب‌هایی که در سال 2018 روانه پرده‌ی نقره‌ای خواهند شد!


 

 

 

به گزارش آکادمی هنر و به نقل از ونیتی‌فِیر، 2017 یک سال غیرعادی برای صنعت نشر بود. فروش در مقایسه با سال های قبل تقریبا یکسان بود، اما هیچ پیشرفت ناگهانی قابل توجهی در ادبیات داستانی اتفاق نیفتاد. در عوض، بیشتر توجهات به کتاب‌های قدیمی مثل «سرگذشت ندیمه» و «1984» منعطف شد که بازگشتی غیرمعمول برای آن دست از آثاری است که معمولا به فهرست کتاب‌های دبیرستانی‌ها منتسب می‌شوند.


اما 2017، همان قدر که سال بی‌سروصدایی برای صنعت نشر بود، سال شلوغی برای خرید حق ساخت فیلم نیز بود؛ به طوری که چند کتاب را پیش از انتشار، قاپیدند. حق اقتباس یکی از این داستان‌های پلیسی به نام «مادر تمام عیار» از ایمی ملوی، یک سال پیش از انتشارش به شرکت تولیدی کری واشینگتون فروخته شد. با این وجود حق اقتباس‌های فروخته‌شده لزوما به ساختن یک فیلم کامل منجر نمی‌شوند. در هر صورت اینجا هفت کتابی را که بیشتر از همه منتظر دیدن فیلمشان هستیم، آورده‌ایم.

 

«لینکلن در باردو»، نوشته جورج ساندرز


داستان‌کوتاه‌نویس تحسین‌شده، با اولین رمانش برنده جایزه من‌بوکر شد. رمانی درباره آبراهام لینکلن و ارواحی که قبرستان دوران جنگ داخلی را اشغال کرده‌اند. کتاب صوتی آن یک اثر بلندپروازانه، با حضور ۱۶۶ بازیگر شناخته‌شده ازجمله جولین مور، دان چیدل و سوزان ساراندون است که برخی آن را با فیلم‌ها مقایسه می‌کنند. تیم زن و شوهری مگان مولالی و نیک آفرمن پس از خواندن بخش‌هایی از این کتاب صوتی، حق اقتباس آن را خریدند.

 

«حال الینور اولیفان کاملا خوب است»، نوشته گیل هانیمن


این رمان داستان یک زن اسکاتلندی مبتلا به فوبیای فضای باز است که به رغم خنده‌دار بودن، هیچ دوست یا خانواده‌ای ندارد و اکثر وقتش را پای تلویزیون می‌گذراند. ریس ویترسپون، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی، فیلم را انتخاب کرده و احتمالا خودش به عنوان نقش اصلی بازی می‌کند. الینور اولیفانِ شدیدا تنها، از بسیاری جهات درست نقطه عکس کاراکتر این برنده اسکار در سریال «دروغ‌های کوچکِ بزرگ» است که البته این شانس را به ویترسپون می‌دهد که دامنه بازی‌هایش را وسیع‌تر کند.

 

«پدر روحانی»، نوشته پاتریشیا لاک‌وود


قبل از انتشار پدر روحانی، لاک‌وود بیشتر از همه به خاطر شعرهایش در شبکه‌های اجتماعی شهرت داشت. در این کتاب خاطرات، او با نگاهی غیرمتعارف داستانی غیرمعمول از گرفتار شدن در شرایط سخت و نقل مکان به خانه مخصوص کشیش را به همراه پدرش که یک کشیش متاهل کاتالویک بود، تعریف می‌کند. حق اقتباس این اثر توسط کمپانی ایمجین خریداری شد که تهیه‌کننده آثار متنوع و محبوبی نظیر «امپراطوری»،«چراغ‌های شب جمعه»، «والدین بودن» و مینی‌سریال‌های جینیوس نشنال جغرافی است.

 

«قاتلین مهتاب گل»، نوشته دیوید گرن


گرن، نویسنده «شهر از دست رفته زِد»، داستان واقعی سرخ‌پوستان شهر اوسیج ایالت اکلاهما را روایت می‌کند که نفت را کشف کردند و تبدیل به ثروتمندترین افراد آمریکا شدند. وقتی که این سرخ‌پوستان قربانی موج جنایات خشونت‌آمیز شدند و پلیس محلی از حل این مشکل سر باز زد، مامورین فدرال به شهر آمدند و اف.بی.آی مدرن متولد شد. اریک راث، فیلمنامه‌نویس «فارست گامپ» و «مورد عجیب بنجامین باتن»، در حال نوشتن فیلنامه اقتباسی این اثر است و شایعه شده که لئوناردو دی کاپریو و مارتین اسکورسیزی هم قرار است به این تیم ملحق شوند.

 

«کلاهبرداری واقعی»، ای.لاکهارت


آخرین اثر نویسنده پرکار، ای.لاکهارت یک رمان پلیسی برای نوجوانان است با کمی پیچ و تاب، این رمان از فصل ۱۸ شروع می‌شود و در زمان به عقب برمی‌گردد. برای اقتباس این اثر و ساخت فیلم، لنا دانهام و جنی کانر با کمپانی لیونزگیت کار می‌کنند. گرچه داستان حول محور قتل می‌گردد، روابط پیچیده بین دو شخصیت اصلی باعث می‌شود کلاهبرداری واقعی مناسب جوان‌ترها به نظر برسد.

 

«بهترین معامله زندگی»، نوشته فردریک بکمن


رمانی از نویسنده موفق «مردی به نام اوه» که تام هنکس قرار است در فیلم اقتباسی آن نقش اصلی را بازی کند. «بهترین معامله زندگی» داستان مردی است که در شب کریسمس پسر سر راهی‌اش را دوباره می‌بیند تا راز نهانی را با او در میان بگذارد. کمپانی نو تریس کمپینگ که تهیه‌کنندگی فیلم معروف «اتاق» را برعهده داشته، حق اقتباس این کتاب را خریده است.

 

«چطور زمان را متوقف کنیم»، نوشته مت هی


«چطور زمان را متوقف کنیم» قرار است این زمستان در ایالات متحده منتشر شود، اما همین حالا پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیاست. کمپانی بندیت کامبربچ حق اقتباس این فیلم را خریده و به نظر می‌رسد این داستان اصلا برای کامبربچ ساخته شده است. تام هزرد یک مرد معمولی میانسال انگلیسی است که رازی دارد؛ او به دلیل شاریط نادرش، ۱۰۰ سال سن دارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما