اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نسخه تازه‎ای از جن گیر به تهیه کنندگی الی راث به زودی بر پرده سینماها


الی راث کارگردان موفق سینمای سادومازوخیست که شاهکاری همچون اقامتگاه 2 Hostel II را در کارنامه دارد نسخه جدید جن‎گیر را بر پرده نقره ای خواهد فرستاد. این قسمت آخرین استغاذه نام دارد که راث تهیه کنندگی و  دانیل استم آلمانی کارگردانی آن را بر عهده دارد.

 

Eli Roth

 


در سال‎های گذشته الی راث نشان داده است سبک کاری بیش از هر چیزی برایش اهمیت دارد. چنان که با طرح او  تب کلبه 2 (Cabin Fever 2) و به کارگردانیش اقامتگاه 2 به دلیل خشونت بیش از حد به سالن‎های درجه 2 فرستاده شدند. اگرچه اقامتگاه 2 در چند سالن محدود در سراسر دنیا اکران شد ولی حتی در برخی کشورها دست‎خوش سانسور شد.

 

در مصاحبه‎ای با شبکه CBS راث موفقیت جن گیر را تکرار نشدنی خواند و گفت: «گمان نمی‎کنم هیچ فیلمسازی بر موفقیت جن گیر 1973 غلبه کند. این فیلم یکی از ترسناک‎ترین‎های تاریخ سینما محسوب می‎شود. اما شاید بتوان با طرحی مناسب و منحصر به فرد در مورد موضوع جن، فیلم موفق و متفاوتی ساخت. با توجه به ساخت آثار متعدد با مضامینی همچون جن‎ها و خون آشام‎ها، کسی نتوانسته موفقیت جن گیر در ترساندن مخاطب را تکرار کند.»

 

بازیگر فیلم حرامزادههای بیآبرو در ادامه افزود: «فیلمنامه آخرین استغاذه توسط هاک بوتکو و ندرو گرلند حاوی مضامینی اخلاقی و مذهبی نوشته شده است. داستان فیلم در مورد کشیشی است که به جن گیری روی می‎آورد، اما پس از ورود به این عرصه در مسیر کاملا اشتباهی قرار می‎گیرد. وی عده‎ای را نیز در این کار با خود شریک می‎سازد تا روح دختر جوانی را از جن ظهور بافته در وی نجات دهند.»

 

آخرین استغاذه در بیست و هفتم آگست (5 شهریورماه) در کانادا روی پرده خواهد رفت.


 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما