اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

قربانیان استالونه برای صدرنشینی گیشه آخرهفته فیلم‎های دیگر را قربانی کردند/شرح کامل گیشه آخرهفته

 

قربانیان The Expendables که از اغلب بازیگران اکشن سراسر دنیا سود می‎برد توانست برای دومین هفته پیاپی صدرنشین گیشه آخرهفته امریکای شمالی شود. در این هفته اغلب فیلم‎های هفته گذشته از لیست پرفروش‎ها خارج شدند و 5 فیلم تازه اکران شده توانستند جای ان‎ها را بگیرند.

 

قربانیان The Expendables

 

قربانیان در سه روز آخر هفته 16.5 میلیون دلار فروخت و جمع فروشش را به 64 میلیون دلار در امریکای شمالی رساند. هنوز با رقم 80 میلیون دلاری که کمپانی «لایونسگیت» برای آن خرج کرده است فاصله دارد. البته با آغاز اکران این فیلم در سایر کشورها فروش خوبی را می‎توان در مجموع برایش حدس زد.

 

 

 

سیلوستر استالونه برای ساختن تازه‎ترین اثر خود به تمامی بازیگران اکشن پیشنهاد بازی در فیلمش را داد و جمع کثیری از آن‎ها را توانست در کنار خود جمع کند. بروس ویلیس و آرنولد شوارتزنکر که در زمانی رقیبان استالونه محسوب می‎شدند در نقش‎های کوتاهی ظاهر خواهند شد. استالونه خود در این باره گفته است: «زمانی ویلیس و آرنولد دشمنان درجه یک من محسوب می‎شدند. من برای گرفتن یک نقش باید با آن‎های می‎جنگیدم ولی مرور زمان همه چیز را عوض کرد و حال که در کنار هم هستیم احساس رضایت می‎کنم.» میکی رورک هم خود را مدیون استالونه می‎دانست و به همین دلیل در نقش کوتاه دیگری ایفاگر نقش شده است. در این راه استالونه حتی به استیون سیگال و ژان کلود ون دام هم پیشنهاد بازی داده بود که به دلیل کوتاه بودن نقششان نپذیرفتند. در سوی دیگر بریتنی مورفی هم قرار بر بازی در این فیلم داشت که نقاب مرگ به رخ کشید و هالیوود را در غم فرو برد. بازیگران اصلی این اکشن پرستاره عبارتند از: سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، جت لی، دولف لانگرن، استیو آستین، اریک رابرتز، رندی کاچر، تری کرو و دیوید زایاس هستند.

 

در داستان این فیلم ایالات متحده با کمک کشور های دیگر گروهی از یاغیان حرفه‎ای و آموزش دیده را جمع آوری می‎کند تا برای ترور یک دیکتاتور به آمریکای جنوبی بروند. اما این گروه متوحجه می‎شوند خود قربانیان اصلی یک دسیسه هستند. آنها در حین این مأموریت مجبور می‎شوند نه تنها با دیکتاتور بلکه با دولت نیز وارد یک ستیز شوند.

 

 

 

اما فیلمی که توانست در رده دوم قرار گیرد مکیدن خونآشامها Vampires Suck یک اقتباس از کتاب‎های کامیکی است که فیلم گرگ و میش را به صورت کاریکاتورگونه به تصویر درآورده است. در این فیلم اغلب عناصر سری Twilight دیده می‎شود.
جیسون فریلبرگ کارگردان این فیلم تجارب خاصی در به هجو کشیدن و مسخره کردن دیگر فیلم ها دارد.

 

مکیدن خون آشامان Vampires Suck

 

 

 

 

 

فیلم کمدی بلیط بختآزمایی Lottery Ticket ساخته اریک وایت هم در این هفته اکران شد و با فروش 11.1 میلون دلار در رده چهارم پس از خوردن، دعا کردن و دوست داشتن Eat Pray Love با بازی جولیا رابرتز قرار گرفت. اریک وایت تا به حال چندین فیلم ویدئویی ساخته بود و این اولین فیلم او در مقام کارگردانی فیلم سینمایی است. در داستان این فیلم کوین کارسون (باو وو) مرد جوانی است که در یک مسابقه‎ی بخت‎آزمایی برنده جایزه‎ی چند میلیون دلاری شده است. اکنون همسایه‎های فرصت طلب که متوجه قضیه شده‎اند، سعی می‎کنند تا به هر صورتی بلیط را از او بدزند. و در این میان کوین باید به هر شکلی ته بلیط را از دست این همسایه‎ها سالم نگه دارد تا سه روز دیگر ته‎بلیط را تحویل داده  و جایزه را دریافت کند .

 

 

 

تریلر خون‎بار 3بعدی Piranha 3D که 24 میلیون دلار گمپانی برادران واینشتاین برای ان خرج کرده بودن تنها 10 میلیون دلار فروخت و در رده پنجم قرار گرفت. کارگردانی این فیلم را الکساندر آجا کارگردان فیلم‎های وحشت که تپهها چشم دارند و آیینهها را در کارنامه دارد، برعهده داشته است.

 

 

 

خلاصه فیلم: دریاچه‎ی آرام و زیبای ویکتوریا محلی مناسب برای گردشگرانی است که برای تفریح و استراحت به آنجا می‎روند. اما بعد از زمین لرزه‎هایی که رخ می‎دهد. گزارشات متعددی به گوش می‎رسد که حکایت از ناپدیدشدن افرادی که در کنار و یا داخل دریاچه در حال شنا و تفریح بوده‎اند منتشر می‎شود. گروهی از دوستان که برای تفریح به دریاچه رفته‎اند، متوجه می‎شوند گونه‎ای از ماهی‎های گوشت خوار که به نظر می‎رسید نسل آنها میلیون سال پیش منقرض شده است در دریاچه وجود دارند. اکنون صدها نفری که قصد دارند جشنواره هر ساله را در دریاچه برگزار کنند تبدیل به طعمه‎ای برای این ماهیان شکارچی می شوند.

 

 

 

فیلم بازگشت نانسی مکفی Nancy McPhee Returns محصول کشور انگلستان هم در این هفته پس از یکسال از اکرانش در بریتانیا در این هفته اکران شد و با فروش 8 میلیون دلار در رده هفتم فروش افتتاحیه قرار گرفت. یونیورسال برای این فیلم 35 میلیون دلار خرج کرده بود که در اکرانش در این مدت در جهان 62 میلیون دلار فروخته بود. حال با آغاز اکرانش در آمریکای شمالی می‎تواند به سود بیشتر فکر کند.

 

 

 

بازگشت نانسی مکفی نوشته اما تامسون بازیگر سرشناس انگلیسی که در همین سال در هالیوود صاحب ستاره شده است، می‎باشد. اما تامسون خود در نقش نانسی مکفی بازی می‎کند و بازیگران سرشناسی چون مگی اسمیت، مگی جیلنهال، رالف فینس و یوآن مک گرگور در کنار او هستند.

 

 

 

بازگشت نانسی مک فی Nancy McPhee Returns

 

 

 

خلاصه داستان: بار دیگر نانسی مکفی برای کمک به مادر جوانی که از پسِ نگهداری بچه های پر شرو شورش بر نمی‎آید با جادو و سحرهای تازه‎ای وارد عمل می‎شود. پدر بچه‎ها به جنگ رفته و مادر تنها و امیدش به نانسی مکفی است. تمام این مشکلات زمانی حادتر می‎شود که دو پسرعموی کوچک و شیطان بچه‎ها را هم نزد آن‎ها می‎گذارند.

 

 

 

اما پنجمین فیلم تازه اکران شده‎ای که توانست در جمع پرفروش‎ها جای گیرد کمدی The Switch ساخته جاش گوردون و ویل اسپک می‎باشد. در این فیلم جنیفر انیستون هم در مقام تهیه کننده و هم بازیگر نقش اصلی قرار دارد. شاید برای انیستون خوشایند نباشد که فیلمش در رده هشتم قرار گیرد.

 

در داستان این فیلم کیسی (جنیفر انیستون) به زودی صاحب یک فرزند پسر خواهد شد.  اما یک راز کوچک وجود دارد و آن هم این که همسر کیسی چه کسی است! رازی که او  و بهترین دوستش رولاند (پاتریک ویلسون) به هر قیمتی سعی می کنند آن را حفظ کنند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما