اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اونجرز پایان بازی همه رکوردها را جابه‌جا کرد

اونجرز پایان بازی


اونجرز پایان بازی نه تنها رکوردهای مختلفی را در حال جابه‌جا کردن است بلکه فاصله ایجاد شده بسیار عجیب است.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، تبلیغات فراوان و سفر ستاره‌های پرشمار اونجرز پایان بازی Avengers: Endgame به کشورهای مختلف برای افتتاحیه بهتر سبب ایجاد فروشی غیر منتظره شده است.



آخرین قسمت از اونجرزها با فروش 350 میلیون دلاری در گیشه آمریکای شمالی رکورددار بهترین افتتاحیه تاریخ سینمای آمریکا شد. تا به حال هیچ فیلمی نه تنها از 300 میلیون دلار عبور نکرده بود بلکه رتبه دوم در اختیار قسمت قبلی اونجرز است که 257 میلیون دلار فروش داشته است.



این پایان رکوردشکنی اونجرز نبود و آن‌ها با ثبت یک رکورد اعجاب آور در گیشه جهانی 1.21 میلیارد دلار فروش داشتند. این فروش دو برابر بهترین رکورد تا به اینجا بوده است. قسمت قبلی اونجرز که در رتبه دوم قرار گرفته 640 میلیون دلار فروش داشته و چنین فروشی در 3 روز معادل فروش کلی پرفروش ترین فیلم‌های تاریخ سینماست. به نظر می‌رسد با چنین رکوردشکنی باید منتظر شکستن رکورد فروش جنگ ستارگان در گیشه آمریکای شمالی و از آن مهمتر اواتار در گیشه جهانی نیز باشیم. شاید کسی تصورش را نمی‌کرد روزی رکورد 2.8 میلیارد دلاری اواتار تهدید شود اما انتقام‌جویان پایان بازی رقیب قوی برای این فیلم خواهند بود.

 

این فیلم را برادران روسو کارگردانی کرده‌اند و فوجی از بازیگران سرشناس شامل رابرت‌ داونی جونیور، کریس اوانز، مارک روفالو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، رائول راد، بری لارسون، کارن گیلیان، دنی گوئرا، بردلی کوپر و جاش برولین در آن بازی کرده‌اند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما