اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فراخوان سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي منتشر شد

 

فراخوان سومين سمپوزيوم مجسمه سازي تهران در دو بخش اصلي و دانشجويي و با متريال «سنگ» منتشر شد.

به گزارش آکادمی هنر، سومين دوره از اين سمپوزيوم به همت سازمان زيباسازي شهر تهران و با همکاري انجمن هنرمندان مجسمه ساز ايران و با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازي معاصر ايران از طريق فراهم آوردن شرايط بروز و شکوفايي آفرينش‌هاي هنري، تعميم نگاه زيباشناسانه در جامعه، تبادل تجربيات، اطلاعات و مهارت‌ها در زمينه مجسمه‌سازي شهري در ميان هنرمندان و آشنايي شهروندان با مراحل اجراي آثار، از دهم تا سي‌ام مهر 1390برگزار خواهد شد. 

در بخش بخش اصلي سمپوزيوم 12 هنرمند ايراني با نظر شوراي انتخاب و همچنين پنج هنرمند مدعو خارجي حضور خواهند داشت.

اما بخش دانشجويي صرفاً مختص دانشجويان رشته‌هاي هنري بوده که تجربياتي از مجسمه‌سازي با سنگ داشته باشند. در اين بخش حداکثر 10 نفر با نظر شوراي انتخاب به سمپوزيوم راه مي‌يابند.

ریاست اين دوره از سمپوزيوم  بر عهده سيدمحمدجواد شوشتري و دبيری آن هم چون دوره گذشته سيد مجتبي موسوي و شوراي سياست‌گذاري بر عهده سعيد شهلاپور، بهروز دارش، مرتضي نعمت‌اللهي، طاهر شيخ الحکمايي، برزين ضرغامي و سيدمجتبي موسوي است. 

شوراي انتخاب آثار نیز متشكل از سعيد شهلاپور،بهروز دارش، طاهر شيخ الحکمايي، اصغرکفشچيان مقدم، جعفرنجيبي هستند. 

هيئت داوران را ناهيد سالياني ، سيد محمد بهشتي و مرتضي نعمت اللهي تشكيل مي‌دهند و به احتمال زیاد در كنار اين تركيب دو داور خارجي نيز حضور خواهند داشت كه اسامي آن ها متعاقبا اعلام مي‌شود. 

در اين فراخوان درباره اهداف و ضرورت‌هاي برگزاري اين سمپوزيوم با متريال سنگ آمده است:« كشور ايران داراي معادن مختلف از انواع سنگ بوده و سنگ به عنوان يکي از بهترين مواد مجسمه‌سازي، به صورت ارزان و راحت در دسترس قرار دارد. اما متاسفانه استفاده از اين ماده در مجسمه‌سازي ما جايگاه خود را بدست نياورده است. سمپوزيوم حاضر مختص مجسمه‌سازي با سنگ بوده و به منظور معرفي و توسعه ايده‌ها و شيوه‌هاي اجرايي خلاق در زمينه مجسمه‌سازي با سنگ براي فضاهاي شهري و همچنين شناسايي و معرفي هنرمنداني است که در خلق اين گونه آثار فعاليت داشته و نيز تشويق و ترغيب هنرمندان مجسمه‌ساز براي به کار گرفتن سنگ به عنوان ماده اصلي مجسمه‌سازي است.»

دبيرخانه سمپوزيوم از تاريخ پانزدهم تا نوزدهم مردادماه سال جاري به مدت پنج روز در ساعات اداري از علاقمندان ثبت‌نام مي‌کند. هنرمندان منتخب به فاصله ده روز از آخرين مهلت ثبت نام از طريق وب سايت سازمان زيباسازي و خبرگزاري‌ها معرفي خواهند شد.

همچنين انتخاب هنرمندان براساس ماکت‌هاي ارائه شده به سمپوزيوم و با توجه به سوابق کاري هنرمندان صورت خواهد گرفت. شوراي انتخاب، در بخش اصلي دوازده نفر و در بخش دانشجويي حداکثر ده نفر را به منظور اجراي آثار در ابعاد واقعي انتخاب و دعوت مي‌كنند. همچنين شوراي انتخاب ماکت‌هاي قابل نمايش در بخش نمايشگاه جنبي سمپوزيوم را انتخاب خواهد کرد.

اين سمپوزيوم در يکي از بوستان‌هاي سطح شهر تهران برگزار خواهد شد كه مكان آن متعاقباً اعلام مي‌شود.

همچنين سمپوزيوم در بخش اصلي بنا به راي هيات داوران سه اثر برگزيده خواهد داشت که در مراسم پاياني معرفي شده و به تمامي هنرمندان شرکت‌کننده علاوه بر مبلغ وروديه، گواهي شرکت در سمپوزيوم اعطا خواهد شد.
علاقه‌مندان براي شركت در اين سمپوزيوم مي‌توانند جزييات بيشتر را از طريق سايت www.zibasazi.ir مشاهده كنند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما