اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

عکس سیب زمینی کوین آباش یک میلیون دلار فروخته شد!

 

کوین آباش، عکاس ایرلندی عکس یک سیب زمینی را حدود یک میلیون دلار فروخت. 

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از ایندیپندنت، کوین آباش این عکس را که سیب زمینی شماره 345 نام دارد، در سال 2010 گرفته بود. این عکس تصویر نزدیک از یک سیب زمینی در یک پس زمینه سیاه است. این پس زمینه سیاه البته امضای همیشگی عکاسی کوین آباش به شمار می رود. 

 

از این عکس که یک سیب زمینی اورگانیک ایرلندی است سه نسخه موجود است. آباش یک نسخه را در کلکسیون شخصی اش نگاه داشته و نسخه دیگر را به موزه هنرهای کشور صربستان اهدا کرده است. به گزارش ایندیپندنت این عکاس 46 ساله که به داشتن مشتریانی ثروتمند معروف است، تائید کرده که هفته گذشته نسخه سوم از این عکس را در نشست اقتصادی داووس به یک تاجر اروپایی که نامش فاش نشده، فروخته است. 

 

عکس های معروف دیگر آباش شامل پرتره هایی از استیون اسپیلبرگ، شریل سندبرگ؛ مدیر اجرایی فیسبوک و برنده جایزه صلح نوبل ملاله یوسفزی می شوند. وی در خصوص فروش این اثر به ایندیپندنت گفته است: "فروش هنر برای خالق اثر تلخ و شیرین است. هنرمند این کار را برای دلایل علمی انجام می دهد. و امیدوار است که این اثر هنری برای صاحب تازه شادی و راحتی به همراه بیاورد!".  

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما