اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آنجلا مرکل نمایشگاه هلوکاست را در برلین افتتاح کرد

 

 

آنجلا مرکل؛ صدراعظم آلمان نمایشگاه هلوکاست را در برلین افتتاح کرد. قرار است که تا این نمایشگاه آثار هنری یهودیان کمپ های کار اجباری در دوره نازی را نمایش دهد.

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، این نمایشگاه شامل صد نقاشی از یهودیان در بند اردوگاه کار اجباری نازی ها است که در طی سال های اسارت در آنجا بر روی کاغذ طراحی شده است. طبق گفته های مدیر نمایشگاه 24 نفر از این هنرمندان آماتور هرگز نتوانستند که از این کمپ ها نجات پیدا کنند.

مضمون اکثر کارهایی که در این نمایشگاه برای عموم به نمایش درآمده اند، چیزی جز ناامیدی و مرگ و پلشتی زندگی نیست. در برخی از این نقاشی ها طرح هایی شبیه به نقشه فرار نیز دیده می شود. اسیرانی که به واقع با طراحی مختصات کمپ تلاش کرده اند که تا راهی برای فرار از دیوارهای بلند این اردوگاه ها پیدا کنند.

مرکل در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت که برگزاری این نمایشگاه از جنبه ی آگاه سازی نسل های بعدی در قبال جنایات حزب نازی ضروری بوده است. مرکل همچنین کیفیت آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه را ستود. آثاری که به واقع در بدترین شرایط زیستی ممکن از سوی یک عده یهودی محکوم به مرگ نقاشی شده اند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما