اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه جدیدی از خالق عکس‌های مشهور یاکوزاها

 

گالری Ingrid Deuss نمایشگاهی از جدیدترین آثار عکاس بلژیکی، آنتون کاسترز، با عنوان Mono No Aware برگزار نموده است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری Ingrid Deuss، عنوان نمایشگاه اصطلاحی ژاپنی است که برای توصیف آگاهی و توجه نسبت به لحظات زودگذر زندگی به کار می‌رود. هنرمند در تصاویرش این لحظات را به شکل یک حس، یک خاطره یا حالتی از خودآگاهی، تسخیر می‌کند. این واژه‌ی ژاپنی بر نازک‌طبعی و احساس دلالت دارد؛ آگاهی و حساسیت نسبت به چیزی: یک شی بی‌جان یا موجودی زنده، یا یک واکنش احساسی در فردی دیگر. کاسترز می‌گوید: «شاید نباید همه‌ی جزئیات را به یاد بیاوریم. خاطرات، لحظات خاصی نیستند، بلکه معانی‌ای هستند که ما با خود به همراه داریم. اما یک موضوع حتمی است: فکر می‌کنم نیاز دارم که این کتاب را چاپ کنم، این داستان را نقل کنم، برای اینکه، از جهتی واقعا نمی‌توانم توضیح دهم، معتقدم این مهم است که لحظات کوچکمان را فقط کمی بیشتر حفظ کنیم. سعی کنیم زمان را متوقف کنیم. فقط گاهی. فقط کمی».

 

آنتون کاسترز در ۱۹۷۴ در بلژیک به دنیا آمده و مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی فلسفه‌ی سیاسی از دانشگاه K.U.Leuven دریافت کرده است. وی عکاسی را در TUK Leuven و آکادمی هنرهای زیبای اسلت فرا گرفته است. این هنرمند بلژیکی به پروژه‌های طولانی‌مدت علاقه دارد. برای نخستین و تحسین‌شده‌ترین مجموعه‌اش با عنوان «یاکوزا»، کاسترز اجازه‌ی معاشرت با یکی از خانواده‌های تبهکار یاکوزا را به دست آورد. او ده ماه برای این کار مذاکره کرده بود و سپس دو سال به عکاسی پرداخت. با ترکیبی از عکس، فیلم، متن و طراحی گرافیک در این مجموعه، وی سعی کرد نه‌تنها رابطه‌ی پیچیده‌ی آنها با جامعه‌ی ژاپن را به تصویر بکشد، بلکه منازعات شخصی را، که هر کدام از اعضای خانواده با آن روبه‌رو هستند، نیز نشان دهد. کاسترز در بلژیک و ژاپن زندگی و کار می‌کند و به همراه دیوید الن هاروی مجله‌یBURN را برای نمایش آثار عکاسان نوظهور تاسیس کرده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما