اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مجسمه‌های نقاشانه‌ی دنیس هولینگزوورث

 

گالری Hionas برای اولین نمایشگاهش در سال ۲۰۱۶، آثار دنیس هولینگزوورث را با عنوان «مجسمه‌سازانه نقاشی کن/ نقاشانه مجسمه بساز» نمایش می‌دهد.

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری Hionas، هنرمند در اینجا مجموعه‌ای از مجسمه‌های جدید را ارائه می‌دهد، شامل یک مجسمه‌ی بزرگ، متشکل از رنگ روغن چسبانده‌شده روی یک آرماتور چوبی. کارهای نمایشگاه میان ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ خلق شده‌اند. در چرخشی آشکار از شیوه‌ی مرسوم هنرمند در استفاده از رنگ روغن در اشکال مجسمه‌سازانه، هولینگزوورث در این نمایشگاه، به جز دو مورد، از سطح بوم فاصله گرفته تا نقاشی‌های سه‌بعدی و ایستاده‌ای خلق کند که همانند مجسمه دیده می‌شوند. نتیجه‌ی کار، ترکیب‌های شگفت‌انگیزی است که مانند اشیای نادر در ویترین قرار داده شده‌اند، و کیفیات طبیعت‌گرایانه‌ی آنها در تضاد با ترکیب‌های ماجراجویانه و کاربرد رنگ‌ماده در کار هنرمند قرار می‌گیرد. هنگامی که رنگ خشک می‌شود، نقاشی پایان می‌یابد. برای اینکه رنگ بالاتر از سطح بوم قرار بگیرد، بستر کار، که زمانی پانل‌ها و کلاف‌های بوم بودند، تبدیل به آرماتورهای مجسم‌هسازی شدند.

 


ویترین‌هایی را که هولینگروورث کارهایش را در آنها قرار می‌دهد، میتوان یک پوشش محافظ، یک کلاه ایمنی، ابزاری برای حفظ حیات و تاخیر در آنتروپی دانست که همزمان هم می‌گذارد و هم نمی‌گذارد که طبیعت مسیر خود را در پیش بگیرد. قطعات خار مانند رنگ روغنی که هنرمند در نقاشی‌هایش به کار می‌گیرد، بلوکهای ساختمانی مجسمه‌های رنگ روغنی وی روی آرماتورها هستند. دنیس هولینگزوورث فوق‌لیسانس هنر را از مدرسه‌ی کلرمونت (۱۹۹۱) دریافت کرده است. وی در نیویورک و شهر تسسا د مار اسپانیا زندگی می‌کند و نمایشگاه‌های متعددی در امریکا و اروپا داشته است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما