اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

موزه امام علی(ع) میزبان آثار ممیز، مثقالی و زرین‌کلک

 
  نمایشگاه انجمن تصویرگران کتاب کودک با آثاری از ممیز، مثقالی، زرین کلک و..در موزه هنرهای امام علی (ع) برپا می‌شود.


  حسین نظری، مدیر اجرایی انجمن تصویرگران کتاب کودک در مورد برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: قرار بود نمایشگاه از 25 اردیبهشت در خانه هنرمندان آغاز به کار کند. آثار نیز آماده بودند اما خانه هنرمندان در روزهای 25 تا 27 اردیبهشت تعطیل شد و به همین دلیل نمایشگاه ما نیز برگزار نشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم زمان دیگری را برای نمایش آثار انتخاب کنیم.

  وی در مورد زمان نمایشگاه توضیح داد: سعی ما این بود که در همان خانه هنرمندان زمان دیگری برای نشان دادن آثار درنظر بگیریم اما به دلیل حجم نمایشگاه‌هایی که در این مکان برگزار می‌شود، در نهایت توانستیم با موزه هنرهای امام علی (ع) صحبت کنیم و تیرماه سال جاری را برای برگزاری نمایشگاه اختصاص دهیم.

  نظری درباره جزئیات نمایشگاه ابراز داشت: آثار منتخب چهارمین کتاب سال تصویرگران در این نمایشگاه نشان داده می‌شود. مجموع تصویرگری‌ها 70 اثر شامل کارهای شورای هنری کتاب همچون فرشید مثقالی، فریده شهبازی، محمدمهدی طباطبایی، عطیه مرکزی و پژمان رحیمی زاده به علاوه پیشکسوتانی مانند نورالدین زرین کلک است.

  وی افزود: در طبقه اول موزه هم آثار مرتضی ممیز و نسرین خسروی را نمایش می‌دهیم و در طبقات دیگر علاوه‌بر آثار منتخب کتاب سال ، نمایشگاه سالانه اعضا را برگزار می‌کنیم.

  مدیر اجرایی انجمن تصویرگران کتاب کودک و نوجوان همچنین گفت که این نمایشگاه از 24 تیر به مدت سه هفته ادامه خواهد داشت و در حاشیه آن نشست‌ها و بزرگداشت‌هایی برگزار می‌شود.
 
 
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما