اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اکران فیلم پرتره ی سه بعدی مارینا آبراموویچ در نیویورک

 

 

در سال 2013، مارینا آبرامویچ برخلاف اصول کاری خود قبول کرد که تا در فیلمی از متیو پلاسک نقش آفرینی کند. البته این فیلم کوتاه که فرمتی سه بعدی دارد، نه یک فیلم متعارف داستانی بلکه یک اثر غریبِ آوانگارد است.

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت آرت نت، متیو پلاسک فیلمسازی است که در طی سه سال گذشته فیلم های کوتاهی زیادی از هنرمندان شهیر جهان ساخته است. پلاسک در این فیلم ها سعی می کند که در قالب یک نمای پیوسته حضور هنرمند مقابلش را در درون یک فضای آبستره و خالی از هر گونه شئی به تصویر بکشد یا به قول خودش ضبط کند. آبراموویچ که در سال 2013 اولین سوژه ی فیلم های این سبکی پلاسک بوده در فیلم او برهنه ظاهر شده است. او هیچ دیالوگی هم در طول فیلم ندارد. عنوان فیلم «مارینا آبراموویچ، زنده از 130919، پرتره ای از مارینا آبراموویچ» است. گفتنی است که عدد 130919 در عنوان فیلم اشاره به شماره پلاک محلی است که فیلم در آنجا ضبط شده است.

 

حال قرار شده که تا این اثر هنری از 10 تا 26ام ژوئن در محل ضبط فیلم در هادسون-120 کیلومتری شهر نیویورک-به نمایش عموم گذاشته شود. مدت زمان این فیلم 15 دقیقه و پلان سکانس است. پلاسک و آبراموویچ این فیلم را در همان برداشت اول گرفته اند. در فیلم دوربین پلاسک از نمای کلوزآپ آبراموویچ شروع می کند و رفته رفته به عقب می رود تا در نهایت نمای کامل بدن آبراموویچ در قاب تصویر دیده شود. 

 

این فیلم اولین بار ذر سال 2013 و در مرکز هنری میامی به نمایش درآمد که تحسین منتقدان هنری حاضر در آنجا را به همراه داشت. اکنون پلاسک تصمیم گرفته است که تا دوباره این اثر را به نمایش بگذارد. البته این بار در محل فیلمبرداری آن در هادسون نیویورک.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما