اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ویم وندرس کارگردان اپرا می شود

 

 

ویم وندرس فیلمساز تحسین شده آلمانی و نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، در سال 2017 اپرا خواهد ساخت.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت آرت نت؛ ویم وندرس که بیشتر به عنوان یک فیلمساز شناخته می شود در سال 2017 کارگردانی یک اپرا را بر عهده خواهد گرفت. وندرس که چند سالی است به طور مشخص حوزه فعالیت خود به عنوان یک هنرمند، ارتقا بخشیده است، این بار تصمیم گرفته است که تا بر روی صحنه تئاتر برود.

به گزارش وبسایت آرت نت وندرس برای اولین حضورش بر روی صحنه تئاتر تصمیم گرفته است که اپرای «صیادان مروارید» ژرژ بیزت را کارگردانی کند. گفتنی است که آخرین فعالیت هنری وندرس به دو سال پیش و ساخت مستندی در مورد کار هنری عکاس مشهور؛ سالگادو بازمی گردد. عنوان این مستند وندرس که آن را به صورت مشترک کارگردانی کرده بود «نمک زمین» بود. 

همچنین مسئولان تالار اپرای برلین، که قرار است میزبان کار جدید وندرس باشد، اعلام کرده اند که دنیل بارن بویم در این اجرا در کنار ویم وندرس خواهد بود. بارن بویم رهبر اکستر مشهور آلمانی است که قبل تر از این رهبری اپرای چند کار از بیزت را نیز بر عهده داشته است.

گفتنی است که وندرس پیش از این تصمیم داشت که در سال 2013 اپرای «حلقه» واگنر را اجرا کند که بنا به دلایلی میسر نشد. 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما