اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اعلام خبر سلامت روان هنرمند معترض روس

 

 

هنرمند رادیکال روسی، پتر پاولِنسکی، می‌گوید که پس از گذراندن یک ماه در بیمارستان روانی، سلامت روان او مورد تایید قرار گرفته است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی، پاولنسکی برای پرفورمنس‌های اعتراض‌آمیزی شناخته می‌شود که اغلب شامل رنج و درد فیزیکی شدید است. هنرمند ۳۲ ساله، که بیشتر برای میخ کردن بخشی از آلت تناسلی‌اش  به سنگفرش میدان سرخ مشهور شده است، پس از آنکه در ماه نوامبر درِ ورودی ساختمان اصلی سرویس امنیت فدرال روسیه(FSB) را در اعتراض به تروریسم دولتی به آتش کشید، بازداشت شد.

 

وی در گفتگو با خبرنگاران در دادگاه در مورد ارزیابی روانی‌اش، می‌گوید: «نتایج آزمایشات به نفع من هستند.» پاولنسکی برای ایجاد حریق عمدی درِ بزرگ چوبی ساختمان سرویس امنیت فدرال روسیه، که جایگزین «کا گ ب» دوران شوروی است، با سه سال زندان روبرو خواهد شد.

 

معشوقه‌ی پاولنسکی در صفحه‌ی فیسبوکش نوشته است که هنرمند در سلول انفرادی زندان مسکو محبوس است. پرفورمنس‌های دردناک پیشین پاولنسکی شامل دوختن لب‌هایش به یکدیگر و پیچیدن سیم خاردار به دور خودش می‌شود. بیمارستان روانی سربسکی، جایی که هنرمند مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را در آن پشت سر گذاشت، در دوران شوروی برای نسبت دادن تشخیص‌های نادرست روانی به مخالفان سیاسی، سوءشهرت داشت.

 

یک منبع قانونی در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس تایید کرده است که «متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که پاولنسکی از هیچ بیماری روانی رنج نمی‌برد و در زمان ارتکاب جرم مسئول اقداماتش بوده و از پیامدهای آن اطلاع داشته است.» پاولنسکی که در دادگاه، سرویس امنیت فدرال روسیه را «سازمان جلادان» نامیده است، اتهامات علیه خود را بی معنا دانست. او همچنین خواسته‌اش از قاضی مبنی بر تغییر عنوان اتهامات خود به تروریسم را تکرار کرد، تا او هم همچون فیلمساز اوکراینی، اولگ سنتسوف، به اتهام تروریسم محاکمه شود. سنتسوف سال گذشته در پی به آتش کشیدن درِ دفتر کار یک حزب طرفدار کرملین در کریمه، به اتهام تروریسم گناهکار شناخته شده بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما