اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دیوید هاکنی از کتاب جدید خود رونمایی کرد

 

 

هنرمند معاصر بریتانیایی، دیوید هاکنی، از یک کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی کرد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، این کتاب به قدری بزرگ است که همراه با یک سه پایه‌ی مخصوص به خود ارائه می‌شود و ۲۰۰۰ یورو (معادل ۲۲۰۰ دلار) قیمت دارد. این کتاب بزرگ، با عنوان A Bigger Book مروری تصویری بر دهه‌ها فعالیت هنری هاکنی است و همه چیز، از طراحی‌های اولیه‌، نقاشی‌های مشهورش از استخرها، و کلاژهایش با عکس‌های پولاروید، تا طراحی‌های اخیرش با آی‌پَد را شامل می‌شود.

 

هنرمند ۷۹ ساله، با یک کلاه سفید، کراواتی زرد و ژاکت سبز، در نمایشگاه طی معرفی یک ساعته‌ی کتاب، تمام صفحات آن را ورق زد، اما به جز توضیح کوتاهی در مورد کارها اظهار نظر چندانی نکرد. خود کتاب هم تنها حاوی چند خط دستنوشته است و اجازه می‌دهد خود آثار صحبت کنند. هاکنی رو به جمعیت گفت: «کتابی مانند این به متن طولانی نیاز ندارد، شما تنها به تصاویر نیاز دارید.»

 

عنوان کتاب به یکی از مشهورترین کارهای هاکنی اشاره دارد؛ نقاشی مربوط به سال ۱۹۶۷، با عنوان A Bigger Splash، که یک استخر غرق در آفتاب را درست پس از آنکه فردی در آن شیرجه زده به تصویر می‌کشد. کتاب منتشر شده ۳۵ کیلوگرم وزن دارد و ابعادش ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر است. همراه کتاب یک سه پایه‌ی سفارشی ساخت نیز تحویل داده می‌شود. فقط ده هزار نسخه از این کتاب چاپ شده است که همگی توسط هاکنی امضا شده‌اند. رونمایی از این کتاب یکی از رویدادهای نمایشگاه امسال بود که اشتیاق زیادی برای آن وجود داشت. نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۶ از ۱۹ تا ۲۳ اکتبر برگزار شد. این نمایشگاه بزرگترین، و همچنین با پیشینه‌ای که به قرون وسطی باز می‌گردد، قدیمی‌ترین رویداد صنعت نشر جهان است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما