اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دیوید هاکنی در گالری تیت بریتانیا

 

 

 

آثار دیوید هاکنی، یکی از محبوب‌ترین و تاثیر گذارترین هنرمندان بریتانیا در گالری تیت بریتانیا به نمایش در آمده است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت دیلی، بیشتر آثار این نمایشگاه برای دهه‌ها به نمایش عمومی گذاشته نشده‌ بودند. موضوع اغلب این تابلوها در مورد استخرهای شهر لس‌آنجلس است. این یکی از موضوع‌هایی است که هاکنی بارها به آن پرداخته. گفتنی است که  نقاشی‌های هاکنی از تپه‌های پر درخت یورکشایر از شناخته شده‌ترین آثار هنر معاصر بشمار می آیند. 

هاکنی که چند دهه است در آمریکا زندگی می‌کند، مناظر مختلف آمریکا را به تصویر کشیده است. او  به دلیل نوجویی و تنوع آثارش یکی از هنرمندان نامدار و اثرگذار دهه‌های اخیر به شمار می‌آید. هاکنی همچنین  یکی از نام‌های تاثیر گذار در جنبش هنری "پاپ آرت" محسوب می‌شود. در این نمایشگاه همچنین مجموعه‌ای از آثاری که هاکنی با استفاده از آی‌پد کشیده  به نمایش گذاشته شده‌اند. 

نمایش آثار هاکنی در گالری تیت بریتانیا از این هفته شروع شده است و تا پایان ماه مه میلادی ادامه خواهد داشت.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما