اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه عکس گروهی «نقش خیال» در گالری رج

 نمایشگاه نقش خیال نسرین باقری نسب و آراسته معظمی

نمایشگاه نقش خیال جمعه 15ام اردیبهشت ماه سال جاری در گالری رج افتتاح خواهد شد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، نسرین باقری نسب و آراسته معظمی هنرمندان این نمایشگاه عکس هستند که بر روی پرتره کار کرده‌اند. هر دو هنرمند گرافیست‌های فارغ التحصیل دانشگاه سوره هستند و در سال‌های گذشته در مقام عکاس با جشنواره فیلم و تیاتر فجر همکاری داشته اند. این دو گرافیست در کنار عکاسی هنری؛ دستی در عکاسی خبری نیز دارند و با چند خبرگزاری داخلی همکاری دارند. 

 

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «در این آثار هنرمندان سعی در به تصویر کشیدن احساس فراتر از چهره را داشته نقش های کاشی وغیره و یا حتی گاهی کلمات سایه بر چهره انداخته و سعی در معنا کردن احساسات آدمی دارد، چیزی فراتر از پوسته ی آدمیت،  گویی افکارشان بر چهره آشکار شده است، و چیزی برای پنهان کردن از چهره ها وجود ندارد. و اتفاق نو و و ایده ی تازه ای که در این آثار به چشم میخورد این است که هردو هنرمند عکاس مدل یکدیگربوده اند و برگزاری آثارشان درکنارهم ارتباط شگرفی بین مخاطب و هنرمند ایجاد کرده است که مدل وعکاس درهم تنیده شده و هرکدام برای دیگری آیینه ای است، ذات آثارهنری رسیدن به فراتر و دوردست هاست.


باشد تا احساس هردو عکاس با حضور در عکسها به ریشه ی خیال مخاطب نفوذ کند[...]

 

این نمایشگاه روز جمعه نیمه اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مکان دائمی گالری رج واقع در خیابان بهشتی-خیابان پاکستان-کوچه حکیمی-پلاک چهار- واحد ۳ افتتاح خواهد شد. گفتنی است این نمایشگاه تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ جز روزهای شانزدهم؛ بیست و دوم و بیست و سوم اردیبهشت رجوع کنند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما