اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رکوردزنی فرمانفرمایان در شب خاورمیانه کریستیز

اثری از منیر فرمانفرماییان در حراج هنر مدرن و معاصر خاورمیانه کریستیز لندن

شب پیش حراج هنر مدرن و معاصر خاورمیانه کریستیز برگزار شد و آثار ایرانی موفق شدند تا ۴۵ درصد از فروش این حراجی را به خود اختصاص دهند.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از پایگاه اینترنتی کریستیز، حراج «هنر مدرن و معاصر خاورمیانه» کریستیز شب پیش ۲۳ اکتبر (اول آبان) برگزار شد و با فروش کلی ۳.۱۰۸.۲۵۰ پوند رکوردی در این زمینه به جای گذاشته شد.


در این برنامه که در خانه حراج کریستیز لندن برگزار شد، سهم هنر ایران از کل فروش یک میلیون و ۴۴۴ هزار پوند به معنی بیش از ۴۵ درصد بود.


در این حراجی که ۱۱۱ اثر را دربرگرفت،  ۳۹ اثر ایرانی ارایه شده بود که ۲۹ اثر به فروش رفت.


گران‌ترین اثر فروخته شده در این حراجی متعلق به منیر فرمانفرمائیان با رقم ۲۹۹.۲۵۰ پوند بود. محمود سعید هنرمند فقید مصری با اثری به قیمت ۲۵۰ هزار پوند جایگا دوم و اسماعیل شموت هنرمند فلسطینی با فروش اثری به قیمت ۱۵۰ هزار پوند جایگاه سوم را کسب کردند. فرهاد مشیری با فروش ۱۳۱.۲۵۰ پوندی و نصرالله افجه‌ای با اثری به قیمت ۱۱۸.۷۵۰ پوند از دیگر آثار گران‌قیمت حراجی را به خود اختصاص دادند.

 


این ۳۹ اثر متعلق به ۲۲ هنرمند ایرانی بودند. فرهاد مشیری با ۵ اثر، مارکو گریگوریان با ۵ اثر، نصرالله افجه‌ای با ۲ اثر، منوچهر یکتایی با ۳ اثر، رضا آرامش با ۲ اثر، رضا درخشانی با ۲ اثر، بهمن محصص با ۳ اثر،‌ اردشیر محصص با ۲ اثر و علی بنی‌صدر، ژاره تباتبایی، تیمو ناصری، هدیه شفیعی، شیرین نشاط، جعفر روح‌بخش، ساسان بهنام بختیار، رکنی حائری‌زاده، فشین پیرهاشمی، پویا آریان‌پور و فرهاد کوهان از حاضران در این نمایشگاه بودند.



۲ اثر سهراب سپهری، محمد احصایی، مارکو گریگوریان و فرهاد مشیری از جمله آثاری بودند که خریداری نیافتند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما