اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دومين نمايشگاه انفرادي ارژنگ كامكار در سال 89 به گالري دي رسيد


ارژنگ كامكار كه نيمه اول سال 89 بعد از 12 سال‌ وقفه، مجموعه‌اي از نقاشي‌هاي خود را در سه بخش در گالري اصلي فرهنگسراي نياوران به نمايش گذاشته بود، بعد از شش ماه فاصله و در آخرين روزهاي سال جاري دومين نمايشگاه انفرادي خود را در گالري دي برپا كرده است.

ارژنگ کامکار



ارژنگ كامكار ـ نوازنده شناخته شده تنبك ـ در اين سال‌ها بيشتر به عنوان عضوي از خانواده موسيقي‌دان كامكار شناخته شده است،اما به گفته خودش از همان كودكي عشق به نقاشي تا حدي او را درگير كرده كه به واسطه رنگ، ريتم ، فرم و خيلي‌ چيزهاي ديگر احساسات خود را به تصوير مي‌كشد و آن را با تماشاگران آثارش نيز در ميان مي‌گذارد. در عين حال دو مقوله «زمان» و «زبان» هم سال‌هاست كه گوشه‌اي از ذهن اين هنرمند را اشغال كرده و آن را در تمامي تابلوهايش و به ويژه كارهاي متاخر او مي‌توان خلاصه كرد. 


كامكار در مجموعه حاضر در كنار رونمايي از كارهاي جديدش ،چند اثر قديمي نيز ارائه كرده كه تعداد آنها در مجموع به 29 تابلو مي‌رسد.


اين هنرمند نقاش و موسيقيدان پيش از اين عنوان كرده بود: «دوست دارم وقتي كارهايم به ديوار آويخته مي‌شود به واسطه نور، رنگ و تركيب به يك تابلوي زنده بدل گردد كه وقتي بيننده به آن نگاه مي‌كند به واسطه تابلو فراخوانده شود».


نمايشگاه پيش رو كه آخرين برنامه گالري دي در سال 89 محسوب مي‌شود تا 20 اسفندماه در اين مجموعه به نشاني نياوران ،ابتداي پاسداران، تنگستان چهارم ،ناز يك ،بن بست ترانه، پلاك 3 برپاست.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما