اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اتمام بخش دوم نقاشي ديواري لاله اسكندري تا پايان فروردين ماه

 

نصب بخش دوم از سومين نقاشي ديواري لاله اسكندري با الهام از مينياتورهاي ايراني و با تكنيك موزاييك‌هاي شكسته تا پايان فروردين ماه در اتوبان «مدرس»، تقاطع پل «رسالت» تمام مي‌شود.

ضلع شرقي ديواري كه درست زير پل رسالت قرار گرفته است، اين روزها با موزاييك‌هايي كه خاطره‌اي از مينياتورهاي ايراني را يادآوري مي‌كند، رنگين مي‌شود. 

 

نقاشی دیواری لاله اسکندری


مهر ماه سال گذشته نيز ضلع غربي اين پل با طرح ديگري مزين و رونمايي شد و بخش‌هاي دوم اين نقاشي ديواري نيز در حال كامل شدن است.



لاله اسكندري ـ طراح اين نقاشي ديواري ـ به ايسنا توضيح داد: بخش پايين از حاشيه كار هنوز باقي مانده و اميدواريم تا پايان فروردين ماه كار نصب آن به اتمام برسد.


او درباره طراحي اين ديوار و تشابه آن با ديوار روبروي آن گفت: در اين كار نيز براي ايجاد هماهنگي از همان فضاي مينياتور ايراني و سمبل‌هاي ايراني بهره گرفته‌ايم و حاشيه طرح با همان رنگ‌بندي كار شده است،اما تلاش كرده‌ايم از رنگ‌هاي متفاوتي در طرح بهره‌ بگيريم. در اين اثر چوگان بازي و سواركاري را به تصوير كشيده‌ايم.


اين بخش دوم از سومين پروژه‌ي نقاشي ديواري است كه لاله اسكندري به پاس نقوش كهن ايران زمين با همراهي گروهش به مرحله‌ي نصب مي‌رساند. اثر در ابعاد 375 مترمربع كار شده و هم‌چون كارهاي قبلي اين هنرمند نشان از علاقه‌ي او به هنر كهن ايران و صنايع‌دستي دارد.

اين هنرمند نقاش پيش از اين به ايسنا گفته بود:سابقه‌ي چند هزار ساله‌ي ايران در حوزه‌ي مينياتور و اهميتي كه منطقه‌ي شش تهران به لحاظ جغرافيايي و فرهنگي دارد، ما را بر آن داشت كه به سمت مينياتور گرايش پيدا كنيم و با نمايش چنين اثري در پرترافيك‌ترين و شلوغ‌ترين اتوبان‌هاي تهران بار ديگر خاطره‌ي مينياتور ايراني و هنري را كه اين روزها كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد، در ذهن مخاطبان احيا كنيم. مينياتور سرشار از رنگ‌بندي و فرم‌هاي زيبايي است كه تا حد ممكن آن را در اين اثر موزاييك شكسته نشان داده‌ايم.

 



منبع: ایسنا 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما