اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

موشک پویان به دبی شلیک شد


پس ازاختلاف بر سر مجموعه موسوم به  " آذری" و شکایت هنرمندان از یکی از مجموعه داران دهه پنجاه و برگذارکنندگان- آن برهه - کریستی دبی که منجر به انصراف ویلیام لوری از سمتش به عنوان کارشناس انتخاب آثار عرب ایرانی شد این دیلر آثار مدرن و معاصر ، گالری جدیدی را در منطقه الکوز دبی تاسیس کرده است.

 

 

گالری لوری شبیب اواخراسفند سال گذشته کار خود را با نمایش آثار نبیل نحاس آغاز کرد و برای دومین رخداد خود به استقبال مجموعه "غلاف تمام فلزی" از شاپور پویان هنرمند ایرانی رفت.  این نمایشگاه که به اهتمام علی بختیاری برگذار  شده مشتمل برچیدمان و نقاشی هایی از سری " سم" و "برج" خواهد بود.

عمده توجه پویان در این سال ها  به نوعی بیان روایی تاویلی ست که با سویه هایی آرکائیک استتار  شده است.او با قالبی شبه تزینی و غالبن ولوپتیک ماهیت کنایی خود را  اعلان می کند؛ در سری آخر احجامش با استفاده ار ادوات و خودهای جنگی و تزئینات فلری عرفی در خاورمیانه ماهیت هزلی این شکل از تخاصم را به سخره گرفته است.

این نمایشگاه ار تاریخ29 فروردین تا 18 خرداد 1390دایر خواهد بود.

 

 

منبع: گالری هما

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما