اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بالاترین قیمت‌های حراج کریستی برای آثار دو هنرمند ایرانی

 

 در حراج 19 آوریل مؤسسه كریستی در دبی كه به حراج آثار هنر مدرن و معاصر عرب، ایرانی و ترك اختصاص دارد، آثاری از 43 هنرمند ایرانی ارائه شده است كه در این میان به جز اثری از عبدالهادی القزار هنرمند مصری كه 250 تا 350 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است، آثار هنرمندان ایرانی در رده بالاترین قیمت‌گذاری‌های این حراج قرار دارند به طوری كه به فاصله كمی از هنرمند مصری، حسین زنده‌رودی (چهل ستون) و فرهاد مشیری قرار گرفته اند كه آثارشان هر كدام 200 تا 300 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. اثر دیگری از فرهاد مشیری و یك تابلو نقاشی خط از محمد احصایی نیز هر كدام با قیمت‌ 180 تا 240 هزار دلار در ردیف دوم بالاترین قیمت‌های آثار این حراجی قرار دارند. 

حراج کریستی

 

علاوه بر این هنرمندان، آثار پرویز تناولی، محمد احصایی (عشق)، كوروش شیشه‌گران، سالار احمدیان، اسماعیل فتحی، فرهاد مشیری، فرهاد مشیری، رضا درخشانی، آیدین آغداشلو (خاطرات انهدام)، مسعود عربشاهی، سیراك ملكونیان، عباس كیارستمی، رامین حائری زاده، بهمن جلالی، صادق تیرافكن، علیرضا فانی، گلناز فتحی، سارا رهبر، بابك روشنی‌نژاد، بیتا وكیلی، ناصر اویسی، نسترن صفایی، كامبیز صبری، نصرت‌الله مسلمیان، طاهره صمدی، داریوش قره‌زاد، فرساد لباف، مهرداد محب علی، مهدی فرهادیان، شنتیا ذاكر عاملی نیز در این حراج قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما