اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ابول عتیقه‎چی پس از 3 دهه، نمایشگاهی در ایران بر پا خواهد کرد


مجموعه نقاشی-خط‎های ابول عتیقه‎چی برای اولین بار پس از انقلاب در گالری سیحون بر پا خواهد شد.
 

 

نقاشی خطی از ابول عتیقه چی

به گزارش پایگاه پژوهشی، تحلیلی، خبری و آموزشی آکادمی هنر، عتیقه‎چی متولد 1327 در کودکی به دلیل مراوده خانوادگی با استاد حسین بهزاد توانست درس مینیاتور و نقاشی را از وی ببرد. او برای اولین بار در سال 1978 در گالری سیحون نمایشگاهی دایر کرد و پس از آن راهی انگلستان شد. حال پس از گذر 34 سال بار دیگر به همین گالری بازگشته است.
عتيقه‌چي در سنين جواني ابتدا در انگلستان به تحصيل مشغول شد و پس از فارغ‌التحصيل شدن از دانشگاه کوئين مري لندن براي ادامه تحصيل در رشته هنرهاي زيبا به آمريکا رفت و سپس براي تکميل تحصيلات در رشته نقاشي به انگلستان بازگشت و در نهايت در فرانسه ساکن شد. در کشور فرانسه از 1986 به طور مداوم و هرساله با گالري «آرت مدرن» شهر اويان به همکاري و نمايش اثر پرداخت و از يک سال بعد به عنوان تنها هنرمند ايراني در حراجي «دُرواو» پاريس شرکت داشته است. از 1979 آثارش را در موسسه هنري ميدوست سيتي (آمريکا)، سالي‌ها آرت کالج (انگلستان) و گالري‌هاي تاتر و آرت فورم و اکسپوهاي بين‌المللي فوتر اسکوپ شهر پواتيه و آرت مدرن شهر تولوز در فرانسه به نمايش گذاشته است. هنردوستاني که پيگيرتر از ديگران، جريانات هنر معاصر در خاورميانه را دنبال مي‌کنند نام و اثر ابول عتيقه‌چي را در دو دوره حراجي خيريه Magic Of Persia به ياد دارند. همچنين در حراجي‌هاي Capital Clubو Bonhams حضور و با گالري‌هاي XVA و Art Space دوبي فعاليت داشته است.


بر اساس اين گزارش،نمايشگاه خط نقاشِ‌هاي عتيقه‌چي روز جمعه ـ دوم ارديبهشت ـ در گالري سيحون به نشاني خيابان وزرا،خيابان چهارم،شماره 11 افتتاح مي‌شود و نمايش آن تا 14 ارديبهشت ادامه خواهد داشت.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما