اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه نقاشی‌های ساغر دئیری با عنوان «آن مرد با اسب نیامد» در گالری طراحان آزاد


افتتاحیه نمایشگاه نقاشی‌های ساغر دئیری جمعه 15 مهرماه 1390 در گالری طراحان آزاد با عنوان «آن مرد با اسب نیامد» از ساعت 16 الی 20 برگزار خواهد شد.

 آن مرد با اسب نیامد نقاشی های ساغر دئیری

به گزارش آکادمی هنر، ساغر دئیری نقاش بیست و شش ساله بیشتر به سبب ذهنیت انتقادی و زن‌باورانه  شناخته شده تا رویکرد نقاشانه اش، او مکانیسم اجتماعی جامعه مردسالار را به سخره می‌گیرد و پشت سپر شوخ طبعی، فاجعه‌ای جاری و پنهان را ترسیم می‌کند. این هنرمند در سومین نمایش انفرادی به سراغ دختران مدرسه‌ای رفته و  سرخوشی کودکانه‌شان را از فیلتر نامعصوم چشم بزرگترها دیده است. شک حاصل از این ابتذال بشری است که  بیننده «آن مرد با اسب نیامد» را منقلب می‌کند!

 

باوند بهپور درباره این نمایش می‌نویسد "نقاشی‌های ساغر دئیری کینه‌توزانه‌اند. کینه‌‌ی سالم و سرحال. قر نشده. بدل به یأس و سرخوردگی نشده. زبانش در دهانش می‌چرخد. در قفا نیست. مستقیم روبرویش را نگاه می‌کند، استغفرالله‌گویان چشمانش را برنمی‌گرداند. روبرویش را نگاه می‌کند. نمی‌گوید: الهی ذلیل بشوی. زمین‌گیر بشوی. خیر از جوانیت نبینی. بی‌شرمانه می‌گوید: «متنفرم». "

 

بر اساس این گزارش علاقه‌مندان می‌توانند از 15 تا 20 مهرماه 1390 برای تماشای این مجموعه به گالری طراحان آزاد واقع در خیابان ولی‎عصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس مراجعه نمایند. ساعات بازدید: 16 الی 20

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

دیدگاه‌ها  

0 #1 Guest 1391-06-28 02:44
با سلام
بسیار عالی و با کیفیت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما