اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«نارنجی، قرمز، زرد» رکورد فروش یک اثر معاصر در کریستیز نیویورک را شکست

تابلو نقاشی اثر مارک روتکو نقاش آمریکایی با 86.9 میلیون دلار رکورد فروش یک اثر هنر معاصر در حراجی را شکست.

Mark Rothko's Orange, red and yellow painting 

 

به گزارش آکادمی هنر، تابلوی نقاشی روتکو که نارنجی، قرمز، زرد نام دارد در سال 1961 خلق شده است و در حراج کریستیز در نیویورک فروخته شد. مسئولان این حراج اعلام کردند سال جاری رکورد فروش آثار که متعلق به سال 2007 بود با رقم 388.5 میلیون دلار شکسته شد.

قبل از اثر روتکو، رکورد فروش یک اثر معاصر متعلق به فرانسیس بیکن با نام  عکسی در سه قاب بود که با رقم 86.3 میلیون دلار رکوردار بود. این اثر  سال 2008 فروخته شد.

روز سه‌شنبه درمجموع 14 هنرمند رکورد تازه‌ای برای کارهایشان به دست آورند و تنها فروش سه کار از 59 اثر با شکست مواجه شد. در میان رکوردهای جدید ثبت شده  FC1 اثر ایو کلین هنرمند فرانسوی که یک قطعه خلق شده با آب است، همین طور دو مدل و یک مشعل جوشکاری اثر این نقاش به قیمت 36.5 میلیون دلار فروخته شد. از دیگر آثار می‎توان به شماره 28 اثر جکسون پولاک اشاره کرد که رقم 23 میلیون دلار را به خود اختصاص داد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما